Fiesta!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu Fiesta!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu

Fiesta!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tabitha

27 Juni 2009 | Peru, Cusco

Ben ik weer!!!

Nou, dat was me een feestje! Eigenlijk super toeristisch en we waren het wel een beetje zat op het eind, maar goed, we hebben het meegemaakt.
Eigenlijk had ik met Sybren afgesproken, maar de avond voor het feest heb ik weer met Marta en Martin uit Polen afgesproken. Zij waren nog steeds is Cusco vanwege een talencursus en het was erg leuk hen weer te zien. Sybren ging met andere mensen, dus ik met Marta en Martin de berg op. De processie begon in de stad, maar het grote spektakel zou op een berg net buiten Cusco plaatsvinden. Dus om een goed plekje te vinden, zijn we om 9.00 uur naar boven gelopen. Steil!!! Wel gezellig hoor. Er ging nog een meisje uit de USA mee en onderweg liepen er ook nog 3 meisjes uit Cusco van een jaar of 10 mee. Die vonden het erg interessant. Eindelijk boven begon het wachten. Om 11.00 uur zou de processie boven zijn... dat werd 12.00....13.00 uur en inmiddels hadden we wel trek en nog geen show. Er zaren nonnen achter ons en die kwamen verdacht dicht in de buurt. Uiteindelijk hebben ze het gered tot de eerste rij!!! Maar... of ze zich schuldig voelden of dat wij er zo zielig en arm uitzagen... geen idee. Ze begonnen ons eten te geven. Eerst een bord vol rijst, pasta en groenten, toen de mandarijn en nog een banaan. En ze wilden er niks voor hebben. Nou... wij dankbaar en het was nog lekker ook! We moesten tenslotte nog een uur wachten. Om 14.00 uur begon de show eindelijk. De Inkakoning werd binnengedragen en hij ging de zon eren. Ondertussen werd er nog even een lama geofferd. Gelukkig niet echt, maar het leek wel zo. 2 jaar geleden hebben dierenrechtenorganisaties opgetreden en sindsdien mag er geen echte lama meer geofferd worden. Nou... vonden wij helemaal niet erg. Hoe ze het nu deden was het al walgelijk genoeg. Na 2 uur was het eindelijk afgelopen en hadden we een trek!!! Dus met z´n allen uit eten geweest.
Terug in de hostal bleek Lena net aangekomen te zijn, na 26 uur in de bus. Ze had dus het hele feest gemist.
O ja... Manuela ( met wie ik eigenlijk zou gaan reizen, maar jullie weten hoe of wat) was ook in Cusco en we hebben het uitgepraat en de volgende dag ben ik met haar naar de markt in Pisac geweest. war een kleuren. Mooi hoor! En veel te veel gekocht natuurlijk!
S ávonds weer met Marta, Martin en Lena uit eten geweest en foto´s van hen overgenomen. Volgens mij zit ik al aan de 2000, dus jullie moeten straks echt wat tijd vrij maken hoor!
Gisteren hebben we echt niet veel gedaan. Voor het eerst heb ik de hostal om 11.30 uur verlaten. Erg he!
Met Lena een erg mooie kerk/klooster bezocht en daarna afgesproken met Marta en martin. Daarna naar de centrale markt geweest en ik had daar al ens een vruchtendrankje gekocht. Vers fruit. en niet 1 glas, nee 2en half. Ik had de mevrouw beloofd terug te komen en ze was wat blij. Onderweg kwam ik Larissa weer tegen, dus die ging ook gezellig mee. Em het is ongelofelijk wat je daar allemaal ziet. De keuerendienst van waren zou dat nevernooitniet toelaten!!!
Ik had een deal gemaakt met Marta en martin. In ruil voor malariapillen zouden ze een verjaardagscadeautje voor me kopen. Nou dat werden er 5. een riem, fotoboek, poster, chocola en voor dinsdag een hotstone massage van 1.5 uur! Klinkt goed he!!!
S´avonds van hen afscheid genomen, want ze gaan verder met hun reis.
Ik heb vandaag een tour geboekt naar de valle sagrado. De heilige vallei en ben net terug. We hebben veel ruines bezocht en de groep bestond uit leuke mensen. Ik ben vandaag opgetrokken met een meisje uit Colombia en een familie en een stel uit Peru. Heerlijk, hoe makkelijk dat gaat.
Vanavond heb ik nog een keer afgesproken met Sybren en morgen maak ik een begin aan de big final: Machu Picchu!!! Dat moet geweldig zijn en maandag hoop ik dat te bezoeken. Maar dat de volgende keer!!!

Veel liefs!!!

Hola chicos!!!

Bueno, me falta mucho por contaros. Lo intentare hacer rapido, porque si no me falta el tiempo!
Desde Puno he hecho una excursion a 3 islas en el Lago Titicaca. La primera era los Uros y no se como se llama pero la gente viven encima de reed. Las casas estan hechos de este material y los barcos tambien. Un pococ turistico, pero impressionante.
Despues fuimos en barco a la isla Amanrani donde nos han presentado a nuestro familia. Hemos quedado una noche en casa de gente local. ellos nos daban cama y comida. Era muy divertido. Por la noche nos hemos que vestir de la ropa traditional y nos han preparado una fiesta ti`pica. asi... a bailar!!! Hey... esto cuesta mas que ir al gimnasio!!!
El dia siguiente hemos visitado la tercera isla Taquile y tenia que pensar un poco en mallorca. Caminando por las rocas al lado del agua.... Bueno, volver a la realidad. El dia despues empezo mi viaje a Cusco. Que desasre. No se si os habeis dado cuenta, pero habia una huelga grande y pesado por aqui. Hay un presidente nuevo y los paisanos no estan de acuerda con algunas reglas. Asi que... el dia 24 era la fiesta mas grande de Cusco y estaban bloqueando las carreteras para la gente no podran llegar.
Muchos compañias de autobuses ya no hicieron el viaje de Puno a Cusco... pero gracias a unas chicas españolas he encontrado un ticket. El camino era fatal. Los conductores no sabian por donde ir, porque nos fuimos por una routa alternativa. Pero en este routa las huelgistas han tirado piedras a otro autobus y pincharon las ruedas, asi a coger la otra routa. Despues nos han parado las huelgistas por 4.5 horas y a final llegabamos a un puente, que ya no era puente. Solo el skeleto estaba de metal. Hemos rtenido que cruzar el punete pr una baar de 10 cm y aguantadonos a el lado de metal. Con todo el equipaje! Despues nos han dicho que iba venir un bus, pero despues de haber esperado 1.5 hora, nos hemos levantado con 7 personas y fuimos caminando. Hemos parado un choche que nos ha llevado a un bus y despues de 22 horas hemos llegado a Cusco. El resto de grupo se quedo esperando y que piensas... no habia bus. A final todos han tenido que caminar mucho y pagar mucho por un taxi. Nosotros hemos tenido un suerte!!!
El 23 ya empezo la fiesta con desfile en las calles y volvi a encontar a Sybren, Marta y Martin.
He pasado el tiempo y la fiesta con ellos.
Bueno... la fiesta era turistico y nos hemos tenido que esperar mucho. A final unoas monjas a lado nos han dado de comer, hahaha. No se porque se sentieron mal por coger nuestro sitio o que parecemos tan pobres!!!
Pero bueno... 'para mi la fiesta tarde mucho. Llego el rey de los Incas para adorar el sol. Sacrifican una llama ( menos mal no de verdad, hace 2 años si, pero ahora ya no) y hablan much en quechua. Asi no se entiende nada.
Ah... Manuela tambien estaba por aqui y hemos hablado y el dia siguiente hemos visitado un mercado.
Hoy he hecho un tour al valle sagrado y he visitado muchas ruinas. El grupo era muy simpatico y pasado el dia con una chica de Colombia y una familia y amigos de Peru. Es increible que abierta esta la gente.
Para mi... perfecto. Me lo paso superbien.
Esta noche he quedado otra vez con Sybren, que el va a seguir su viaje u mañama empieza la gran final: el camino hacia Machu Picchu!!!
Espero visitarlo el lunes, pero ya os contare!!!

Un beso!!!

• 28 Juni 2009 - 10:15

Jeanine:

Hoi laiverd,

Voor overmorgen vast gefeliciteerd (ik zit dan in de vakantiestress dus ik vergeet het vast op het moment supreme) Geniet van je laatste daagjes. Jammer dat ik niet bij je feestje in Nl kan zijn, ben erg benieuwd naar de foto's bij je mooie verhalen!! Hoop je snel te zien. X jeanine

• 28 Juni 2009 - 10:24

Dylan:

Leuk verhaal weer! Wat gaaf dat je een paar ,naar mijn idee, leuke connecties opbouwt.
    Als je voor die tijd geen berrichtje meer post wens ik je vast een hele fijne verjaardag!

Ciao Ciao

• 28 Juni 2009 - 11:10

Ralph & Laura.:

Hoiii,

Wat een leuk verhaal!
    En wat ontmoet je toch veel mensen zeg!Sybren ging ook dezelfde dag als jou terug toch?Zou leuk zijn als jullie in hetzelfde vliegtuig zitten he!
    Nou nog super veel plezier,geniet nog even van al het moois wat je daar mee maakt!

Tot snel,

Liefs,

• 28 Juni 2009 - 12:54

Sietske:

Hee Tabby!

Wat geweldig weer om te lezen allemaal!! Nog even en dan kom je alweer terug naar Nederland. Balen of toch ook wel weer zin?
    Ik ben erg benieuwd naar je foto's. Tot gauw!!

• 28 Juni 2009 - 18:18

Agnes:

Hé buufje,

Alweer een heel verhaal. Nog maar eens complimenten voor hoe je ons hier aan het thuisfront op de hoogte houdt iedere keer. Leuke verhalen en leuke manier van schrijven! Erg leuk om te lezen hoeveel contacten je elke keer weer legt en dat mensen je gewoon erbij betrekken alsof ze je al lang kennen. Je hebt natuurlijk ook wel een streepje voor doordat je de taal zo goed kent, maar toch....Wil je vanachter mijn pc even laten weten dat Noralie haar zwemdiploma A heeft gehaald gisteren. Leuk voor haar. Nog 5 nachtjes slapen voor ons en dan gaan we op vakantie. Hoeveel nachtjes mag jij daar nog slapen? Maar eerst nog even een erg bijzondere verjaardag....check je mail..... Dag lief buufje
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 28 Juni 2009 - 19:06

Annemieke:

Hee Tabitha,
    Echt superleuk om je verhalen te lezen.. Wat maak je veel mee zeg! Heb je al weer zin om terug te komen? Geniet nog van je laatste dagen en voor morgen alvast een hele fijn verjaardag!
    Liefs, Annemieke

Ps.. als je terugbent, na de vakantie maar eens een date plannen, om al je foto's te bewonderen!

• 28 Juni 2009 - 21:02

Oma :

Hoi Tabitha net gelezen dat je weer heel veel gezien hebt ,en ook weer van genoten hebt ,mooi hoor .Maar nu is het echt bijna op ,en hopen we je gouw weer hier te zien de groetjes van ons drietjes uit IJsselmuiden xxx doei

• 28 Juni 2009 - 21:19

Babs:

Machu Pichu!!!!!
    Wat een super afsluiting van je reis chica!!
    You'll love it!!

• 29 Juni 2009 - 14:40

Manouk:

Hee Tabiet !

Neem mij de volgende keer ook maar mee :D:D

En al vast GEFELICITEERD!! :p

Xx Manouk

• 29 Juni 2009 - 16:29

Lia:

Gratulerer med fødselsdagen!!!!! Vanuit Noorwegen langs deze weg even een verjaardagsgroet. Een anders dan anders verjaardag.Maak er morgen een fijn dagje van!!

• 30 Juni 2009 - 06:42

Agnes:

Hé jarig Jetje,

Meid, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je alle goeds op deze dag voor dit nieuwe jaar. Hopelijk wordt dit nou eens jouw jaar....het begin is in ieder geval goed, hè?..!...Ben erg benieuwd naar de manier waarop je deze verjaardag viert...houd ons op de hoogte. Dag lieve meid.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 30 Juni 2009 - 11:07

Carolien:

Hey Tabitha.

Van ons allemaal van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We wensen je alvast een goede terugreis en komen zeker een keer om al die foto's te bekijken. Wij gaan vrijdag al op vakantie, dus het duurt nog even voor we jou weer zien. Groetjes van ons allemaal.
    Doei.

• 30 Juni 2009 - 15:01

Erna:

Hey Tabitha!

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Een heel andere verjaardag als anders zeker maar hopelijk niet minder leuk.
    Nog een paar fijne dagen gewenst en een goede terugreis en dan tot gauw!

Groetjes Erna

• 30 Juni 2009 - 15:15

Marga:

Today, 30.06. I hope you have a happy day with presernts to open. Lots of news friends singing the birthday song and fun to last the whole day long.
    FELIZ CUMPLE !!!!!!

• 30 Juni 2009 - 16:55

Sietske:

Hee Tabby!!

Gefelicteerd!! Had je ook een smsje gestuurd maar weet niet of je die ontvangt.

Als je terug bent, nemen we een paar drankjes op je!

Fijne avond!

• 30 Juni 2009 - 17:53

Anita:

Hoi Tabitha.
    Lees net dat je jarig bent, dus van Harte Gefelciteerd met je verjaardag.
    Als ik je verhalen lees, is het net of lees ik een goed boek.
    Wat beleef jij veel.
    Geniet nog van de laatste mooie momenten.

• 30 Juni 2009 - 18:15

Marijke:

Hai Bieta,

Vanaf de andere kant van de wereld: VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!
    van ons allemaal. We verheugen ons erg op je thuiskomst, de foto's en verhalen! Geniet nog even van je laatste reisdagen en een goede terugreis gewenst!
    Lieve groeten van ons hier!

• 30 Juni 2009 - 19:20

Ralph:

heej heej,

van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van je laatste dagen.

gr

• 30 Juni 2009 - 22:12

Babs:

Happy bday chicky!! hoop dat je een super daggie hebt gehad! Proost, op jou! liefs, xx