Fietsen op de vulkaan / Hacer bicicleta - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu Fietsen op de vulkaan / Hacer bicicleta - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu

Fietsen op de vulkaan / Hacer bicicleta

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tabitha

24 Mei 2009 | Ecuador, Quito

Hallo!
Misschien moeten jullie eerst het vorige berichtje lezen. Het lukte niet om die de vorige keer te plaatsen. Hier het vervolg.
Gisteren ben ik naar de markt geweest. Dé markt van Ecuador in Otavalo. Met de bus. Maar dan moet je eerst weten waarvan die vertrekt. En dat is al een avontuur op zich. Er is geen gewone bushalte, nee je gaat langs de kant van de weg staan en als je een bus ziet langskomen met jouw bestemmimg, steek je je hand op en hoop je dat die stopt. Dus maar even aan een mevrouw gevraagd en die moest toevallig dezelfde kant op. Na heel wat heen en weer geren langs de kant van de weg hebben we de bus gevonden en konden we op weg. In de bus raakte ik aan de praat met Claire uit Engeland en samen zijn we de markt overgegaan. En die was groot! Mooi ook. Allemaal kleurtjes, zo typisch voor Ecuador. En het kost bijna niks en toch vewachten ze dat je afdingt. Toen ik een keer gewoon 4 dollar voor een tas betaalde, was de verkoper helemaal verbaasd ( ik vond het ook wel zielig). Verder heb ik een portemonee, muts, sjaal en handschoenen gekocht. Ik had me toch wat beter moeten inlezen, want het is hier lang niet zo warm als in Costa Rica!!!
Terug in Quito zijn we de stad ingeweest en zijn naar een uitzichtpunt waar een groot beeld van Maria staat. Wat een uitzicht!
S´avonds uit eten geweest en vroeg naar bed, want vanmorgen moest ik om 7 uur al in een bar zijn voor m´n excursie van vandaag.
Lekker nederlands: Fietsen! Niet zo nederlands: Van een vulkaan naar beneden. We zijn met de bus naar de vulkaan Cotopaxi gereden en wat denken jullie: WOLKEN!!! AHHHH!
Vanaf een hoogte van 4500 m zijn we tot 4800m gelopen en dat was superzwaar. We kwamen in een hagelstorm terecht en het was koud!!! Ik was erg blij met m´n muts, handschoenen en sjaal! Boven kregen we te eten en eigenlijk was het de bedoeling naar een gletsjer te lopen, maar het was zulk slecht weer. Te gevaarlijk. Toen zijn we weer naar 4500 m afgedaald en dat ging een stuk makkelijker en sneller.
Vanauit daar ging het met de mountainbike naar beneden. Dat was gaaf! Het werd steeds beter weer en warmer en de wolken gingen even opzij. Wow! Dat was mooi. We zagen de hele vulkaan met besneeuwde top. Natuurlijk superveel foto´s gemaakt ( Zie ik eindelijk eens een vulkaan! ). Cotopaxi is de hoogste ACTIEVE vulkaan ter wereld.
We reden verder naar een meer en vanuit daar met de bus weer terug.
Een superexcursie. De groep was ook erg gezellig met mensen uit de hele wereld.
Vanvond ga ik niet al te veel doen, want morgen trek ik weer verder!!! Ok, weer geen mogelijkheid tot foto´s plaatsen!!! Lo siento!
Doei Doei!!!

Hola!
Mejor que lees primero el mensaje anterior, que esto es el nuevo mensaje!
Ayer he ido al mercado mas famoso de Ecuador. En Otavalo. En el bus encontre una chica de Inglaterra y con ella he visitado el mercado. Era muy bonito y grande, con todos los coleres que tiene Ecuador. He comprado una bolsa, y no te lo vas a creer: guantes, gorra y bufanda! Me tenia que preparar un poco mejor. Hace frio por aqui!!!
Esta mañana he ido con una excursion al volcan mas alto y ACTIVO del mundo. Con el bus hemos subido a 4500m de altura y desde ahi era subir caminando hasta 4800m Que duro y que frio!!! Estaba mas contento con mi gorra, bufanda y guantes! Y cuando llegabamos, que crees: NUBES! No se podria ver el volcan! En 4800m nos han dado una comido y hizo tan mal tiempo que no hemos podido ir al glaciar. Que peña.
Hemos bajando, y esto era mucho mas facil que subir y desde alli he ido en bicicleta hacia abajo! Muy bonito y divertido. El grupo era con gente del todo el mundo y todos muy simpaticos. En bajar, se fueron los nubes un poco y hemos podido ver el volcan! Entero con nieve!!! Muy impressionante! Y por fin veo un volcan, asi he hecho como 1000 fotos, hahaha!
Despues hemos bajado hacia un lago y despues con el bus a Quito.
Esta noche no voy a hacer mucha cosa mas, que mañana voy a seguir mi viaje!!!
Un beso!








  • 25 Mei 2009 - 07:45

    Agnes:

    Poeh poeh poeh, wat maak jij een boel mee, zeg!!! Je bent een echte wereldreizigster geworden, hoor. Echt mijn complimenten voor hoe jij je daar redt en als die mogelijkheden vind om mooie dingen te gaan zien en doen. En natuurlijk om al die mensen te leren kennen en leuke dingen mee te gaan doen. Ik neem mijn petje voor je af. Ben trots op mijn lieve buurmeisje!!!! Vanuit een zonovergoten IJsselmuiden krijg je weer de vertrouwde vele kusjes.....
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 25 Mei 2009 - 15:05

    Corrie:

    hoi meid leuk je vrijdag even aan de telefoon te hebben gehad fijn dat de reis goed is verlopen hier is alles ok j en jw zitten nu op kreta geweldig dat je net op tijd as om de krater te zien dat weten wij alleen van plaatjes maar wat een verschil van temp.zeg ik ben benieuwd wat we nog meer te horen krijgen heel veel plezier en groetjes van ons.

  • 25 Mei 2009 - 17:56

    Marijke:

    Wat een reis zeg, ik word steeds nieuwsgieriger naar de foto's. Super om steeds alles te lezen! Knuffels en kusjes van onze (enigszins verbrande) kids, ze missen je echt Bieta! Geniet van alles, kijk ook een beetje met mijn ogen! Lieve groeten!

  • 25 Mei 2009 - 21:36

    Oma :

    Hoi Tabby fijn om weer te lezen dat alles goed is ,en wat zie je weer veel geniet er maar van en wij genieten mee veel liefs en de groetjes van Oma Tamara en Ryan doei !
    xxx

  • 25 Mei 2009 - 22:35

    Babs:

    Whaaa!!
    De Cotapaxi per fiets bewonderd... toppie wijffie!! Brings back good memories...
    Continue having a blast skatje!
    Ik blijf je volgen, leukleuk!!
    Liefs, xx

  • 26 Mei 2009 - 11:29

    Lia:

    Tip: Als je nu nog eens diverse continenten in een paar maand gaat doen neem dan een ordinair kaartlezertje van de Hema mee. Passen 4 verschillende types fotokaarten in, dus de goeie zit er altijd bij. Past bovendien op ELKE computer, dat maakt het uploaden van foto's een stuk eenvoudiger. o ja, voor het geld hoef je het niet te laten, kost iets van 12 euro geloof ik. Klein en reuze handig,misschien kun je ze daar ook wel gewoon op de markt kopen, als er een usb aansluiting aan zit past ie altijd!

  • 26 Mei 2009 - 16:44

    Celien:

    sorry dat ik niet meet zo vaak maeltjes stuur.
    maar ik zit niet meer zo vaak op de leptop.
    want wij hebben net een wii en daar speel ik vaker op.
    maar dit mailtje stuur ik nog even.
    en hoop dat je het daar leuk vind.
    en ik ben blij dat het tot nu toe gelukkig nog goed gaat.
    groetjes celien.
    en niet te ruig doen he.
    want ik wil je weer heel trug zien!

  • 26 Mei 2009 - 16:45

    Annemieke:

    Wat zie je veel en maak je veel mee! Gaaf.
    Ik vind het echt knap dat je zo zelfstandig alles onderneemt en contacten legt..:)
    Veel plezier bij de volgende bestemming.
    X

  • 27 Mei 2009 - 08:27

    Marga:

    Que bien !!!! ahora ha descubrir un nuevo pais. Si Ecuador tiene muchos colores, seguro que es totalmente diferente a Costa Rica. Ahora estan en el interior, no hay playas???
    Entonces ahora en Sur-America es invierno ????
    En este viaje tienes mucho contacto con la naturaleza, monos, iguanas, jajaja !!!!
    Has hecho un monton de excursiones !!!! Lo mas importante siempre son los volcanes ??????
    Me encanta lo de la hamaca de color rosa y como contraste tener que comprar unos guantes, gorro y bufanda. Vaja cambio de temperaturas, ten cuidado de no resfriarte !!!!!! Seguro que el mercado ha sido increible, y muy interesante !!!!
    Ha ver si pronto puedes poner unas fotos, para darnos un poco mas de envidia, de lo bien que te lo estas pasando.
    Disfruta muchisimo !!!!!
    Cuando leo tus "cartas" te noto que estas muy feliz y muy ilusionada. Me encanta sentirte asi. Te hecho mucho de menos !!!!!
    A CONTINUAR CON EL FANTASTICO VIAJE !!!!!!!!
    BEEEEESSSSSSSSOOOOOOOOSSSSSSS !!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 27 Mei 2009 - 16:12

    Corrie:

    als je weer achter de computer zit wil je dan ook even je email bekijken groetjes.

  • 27 Mei 2009 - 17:11

    Nicolet:

    Hoi hoi,

    Wat leuk dat je zoveel mee maakt, en dat je toch uiteindelijk de vulkaan hebt gezien. je blijft mij boeien met je belevenissen. wat een verschil van tempratuur heb je. weet je of het verder landinwaards ook kouder is dan in Costa Rica. Mijn ouders zitten nu op kreta lekker van de zon te genieten. Ik had ze vandaag nog even aan de telefoon en je krijgt de groetjes van hen. Ik heb je ook even een mailtje gestuurd. het is vandaag ook koud, vorige week lekker zomers weer gehad. Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen. groetjes en veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2016

Op weg! De camino!

04 Juli 2009

Weer thuis! / En casa!

02 Juli 2009

Machu Picchu!!!

30 Juni 2009

Verjaardag!!! Cumpleaños!!!

27 Juni 2009

Fiesta!!!
Tabitha

Actief sinds 25 April 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 16950

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Tour de Colombia

02 Mei 2009 - 02 Juli 2009

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Landen bezocht: