De Apendief El Robomono - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu De Apendief El Robomono - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu

De Apendief El Robomono

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tabitha

20 Mei 2009 | Costa Rica, Alajuela

Hola a todos!!!

Ben ik weer! Gisteren heb ik het nationale park Manuel Antonio bezocht. Ik heb al heel wat parken bezocht en dacht dat dit er weer een van de vele was. Op een gegeven moment lijkt al het groen al gewoon, hoe mooi het ook is.
Maar dit park was echt super!
Allerlei wandelingen zijn er uitggezet en overaal superwitte stranden omgeven door palmbomen en ander groen.
En een dieren! Eerst liep ik een beetje achter de gidsen aan. Zo heb ik weer luiaards en apen gezien. Maar ik zou nog meer apen tegenkomen...
Op een gegeven moment besloot ik even te gaan zwemmen. 2 Meisjes uit Argentinie zeiden, pas op je tas hoor. Er lopen hier apen. Ja, ja, dacht ik. Apen die mijn tas willen hebben.
Nou mooi wel! Ben me rot geschrokken. Ik zat even iets te eten en plotseling hoor ik wat achter me. Een aap!!! Op 30cm afstand. Hij probeerde m'n tas al te openen. Dus hoe jaag je een aap weg? Geen idee. Dus maar geprobeerd met KSST Ksst. Nou... toen kreeg ik z´n tanden te zien. Dan lijken ze echt zo schattig niet meer. Toen ik naast me keek zat er ineens een mega hagedis van 60 cm naast me. Toen had ik het echt niet meer en begon ik te gillen. Iedereen kijken natuurlijk. Maar het heeft geholpen. De aap ging weg! Maar wat stond ik te trillen. Ik heb nu genoeg apen voor de rest van m´n reis gezien.
Verder heb ik nog een wasbeer gezien. Leuk! Hij was helemaal niet bang en zat ook op een meter afstand. Later begreep ik waarom ze niet bang waren. Op het strand zaten ze al in de tassen van een paar jongens naast me. Dus die maar even gewaarschuwd. Het was heel mooi allemaal, maar absoluut geen relax stranddagje!
s´Avonds had ik met Rick en Joyce afgesproken om uit eten te gaan en we zijn naar een restaurant geweest wat El Avion heet. Het vliegtuig. Het is een bestaand vliegtuig, wat is neergestort. Dat hebben ze weer in elkaar gezet en er een bar ingemaakt en een restaurant eromheen met uitzicht op zee. Een geslaagd en lekker etentje dus.
Vanmorgen heb ik de bus gepakt richting de hoofdstad. Ik had al van een paar mensen gehoord dat het leuker was om in Alajuela te zitten. Dan zit je maar 3 km van de luchthaven af. En binnen 45 min. ben je in San Jose.
In de bus kwam ik een meisje tegen uit Rotterdam, Christa en zij is al 14 maanden aan het reizen. Een tijdje later toen ik allang ingecheckt had en door het plaatsje liep, hoorde ik ineens geroep en gegil. Christa weer. In welke hostal ik zat. Dus ik achter de bus aan en daarna is ze met mij meegegaan. Zo zie je maar weer hoe snel je mensen ontmoet.
Vanvond hebben we samen met een duits meisje gekookt en gegeten. Nou eigenlijk gepicknicht op kussens op de grond want er was geen plek.
En dat was eigenlijk wel net zo gezellig.
Het is nu 21.45 en bedtime! Iedereen gaat hier vroeg naar bed, maar staat wel vroeg op. Stelletje braveriken die backpackers, he!
Morgen staat een excursie naar de vulkaan Poas gepland. Ben beniewd of ik deze wel ga zien!!!

Adios!!!

  • 21 Mei 2009 - 07:22

    Pieter:

    Hoi,

    Je bent een trouwe schrijfster, petje af!

  • 21 Mei 2009 - 08:17

    Teus:

    Hey Tabitha,

    Als ik de verhalen zo lees dan lijkt het mij ook leuk om dat eens een maandje of zo te doen. Leuk om de verhalen te lezen ben wel benieuwd naar de foto's tenminste als je er veel maakt. groetjes, Teus, Gerrie en de kids

  • 21 Mei 2009 - 08:42

    Jeanine:

    Hoi tab,

    Leuk hoor die updates! Fijn dat je het zo naar je zin heb. Je vergeet toch geen foto's te maken he :)

    x jeanine

  • 21 Mei 2009 - 10:15

    Oma:

    Hoi Tabby wat een leuk verhaal weer.Daar genieten we mooi van mee,goed dat je de aap op tijd zag.Maar hopen dat je de vulkaan nu ziet werken .veel plezier en tot het volgende stukje.groetjes van Oma,Tamara,Ryan.xxx doei

  • 21 Mei 2009 - 11:55

    Agnes:

    Aapjes kijken. Nou, jij gaat in het vervolg aapjes in de gaten houden!!!En ik denk dat je inderdaad wel een beetje bang wordt van die "schattige" aapjes, als ze hun tanden eens even laten zien. Gelukkig heette deze geen Bokito...en was hij ook wat kleiner....Ben benieuwd naar de vulkaan. Da's natuurlijk ook niet iets wat je hier in Nederland ziet...De Vaalseberg is al heel wat...hahaha...en die doet nog niet eens wat...Nou, we lezen het vanzelf wel weer in je dagboekje...leuk hoor, dat je zo vaak wat schrijft. Alleen die foto's, hè?....... Nou, meid, tot de volgende keer maar weer.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 21 Mei 2009 - 17:05

    Roxy:

    Het Tabby.
    Grappig verhaal lol.
    Ik hoop dat je nog foto's gaat maken.
    En dat wij die zien.
    XxX Roxy.

  • 22 Mei 2009 - 08:50

    Marga:

    Ui !!! que ha pasado, solo he entendido el principio y el final: Hola a todos y adios.
    Se ve que no he aprendido el suficiente holandes, porque solo se que una playa era genial y que fuiste a un restaurante con Rick y Joyce ??? puede ser ???? y mañana una excursion. Jajaja !!!! Lo importante es tener noticias tuyas y saber que te lo pasas genial y estas bien.
    Muchos muchos besos !!!!!

  • 24 Mei 2009 - 19:52

    Carolien:

    hoi tabitha,

    Wij hebben erg genoten van het verhaal van die aap die je tas probeert te stelen, zie het al voor me. Je hebt al veel leuke dingen gezien, meegemaakt zeg. Fijn voor je. Je hebt nog 39 dagen voor de boeg dus je zult vast nog wel meer spannende dingen beleven. groetjes van ons allemaal.

  • 24 Mei 2009 - 20:35

    Ine Margriet:

    He tabby,
    Leuk hoor al die verhalen!(je maakt meer mee dan ik met mn weekendje op de camping in beekbergen) Moet je nageven dat je wel heeel trouw bent in het bij houden van je dagboek ;) respect! Maar net als sjanie ben ik toch wel erg benieuwd naar je foto's!!
    Geniet er van!!
    liefs Ine Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Alajuela

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2016

Op weg! De camino!

04 Juli 2009

Weer thuis! / En casa!

02 Juli 2009

Machu Picchu!!!

30 Juni 2009

Verjaardag!!! Cumpleaños!!!

27 Juni 2009

Fiesta!!!
Tabitha

Actief sinds 25 April 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 16928

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Tour de Colombia

02 Mei 2009 - 02 Juli 2009

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Landen bezocht: