Raften!!! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu Raften!!! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu

Raften!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tabitha

11 Mei 2009 | Costa Rica, San José

Hola a todos!!!

Eerst alle mama's en oma's gefeliciteerd! Je hebt hier echt geen idee van datum en dag. Iedereen vraagt: Wat voor dag is het? En niemand weet het. Dat is wel lekker. Iedereen doet wat hij wil en gaat zijn gang.
Ik ben net terug van het raften... en het was GAAF! Heel heftig op sommige stukken. Ben er maar 1 keer afgevallen, we waren een topteam zeiden ze! Natuurtalent, hahaha! De gids was erg leuk en ze vinden het zo grappig dat ik spaans spreek. Want ze spreken hier met een heel ander accent en sommige woorden hebben een andere betekenis. Ik ken inmiddels al een paar Costaricaanse woorden! We waren met 6 mensen uit de hostel. 4 uit Canada, Min-Ho en ik.
Na het raften kregen we een lunch en toen ging het terug naar de hostel. Het is vandaag redelijk weer met af en toe een bui. Gisteren was het superslecht. Volgens mij is het niet droog geweest! En je kleren krijg je hier ook al niet droog, want het is erg vochtig.
Gisteren ben ik op excursie geweest naar de vulkaan, maar er was nog steeds niks te zien. Dat was wel jammer. Eerst hadden we een wandeling met gids. De groep werd in 2en gedeeld. 1 engels en 1 spaans sprekende groep. Ik ben met de spaanse meegegaan. En wij hadden een supergids. Erg grappig en toekans gezien.
Daarna naar de hot springs! Warm water baden. En dat was heerlijk. Verschillende baden met temperaturen van 34 - 67 graden! De laatste ben ik niet ingeweest hoor!
Ik was daar met 2 meisjes uit Florida en 1 uit Ierland. Dus dat was gezellig.
De 2 canadese meidjes zijn vandaag verder getrokken en ik vertrek morgen weer. Op weg naar het nevelwoud Monteverde!
Adios!!!

Hallo allenaal!

Marga, asi vas a aprenderlo!!! Mas facil cuando vienes a visitarme en Holanda!!! Saludos para todos alli! Me acuerdo de los srs. Nulden. Les mandas mis saludos!!!
Bueno, acabar de hacer el rafting! Una pasada! Muy fuerte. Solo me he caido una vez al agua!!!
Eramos muy buenos. Era un grupo de 6 personas del hostal. 4 de Canada, 1 de Sud-Korea y yo. El guia era un chico que se llama Victor y era muy graciosa. Estaba riendo mucho de mi espanol. Porque no les gusta el acento y varias palabras tienen otro sentido. Ya he aprendido un poco del español de Costa Rica!
Ayer he ido otra vez a ver el volcan. Bueno, solo intentar porque no hemos visto nada. Antes habia un tour por el parque con un guia y a final he visto unos tucanes.
Despues fuimos a los baños thermales. Varios baños entre 34-67 grados. En la ultima no me he tirado!
Alli he conocido 2 chicas de Florida y 1 de Irlanda. Muy simpaticas.
Las chicas de Canada se han ido esta manana. Lo hemos pasado bien, pero esta bien separarnos ahora. A conocer mas gente!
Manana voy a dejar la Fortuna y voy a ver el bosque nuvioso (?= Cloudforest) de Monteverde.
Hasta la proxima!!!

• 12 Mei 2009 - 16:46

Babs:

Haaaai meissie,

Wat heb je al super veel gedaan en al veel luitjes leren kennen!
    Super hoor!
    We zijn net terug uit Laos en Thailand, was toppie. Nu tijd om jou adventures te volgen!! Leukleuk!
    Kom maar op met al je stories!!

Liefs, Babs

• 12 Mei 2009 - 20:44

Gerrie:

Hé Tabiet,

weet je hoe het komt dat je zo goed kunt raften? Dat komt doordat je het al een keer gedaan hebt in de buurt van Thonon. Ik weet nog dat ik bijna niet in dat pak kwam, zat veel te strak om mijn benen. En ook wij waren een superteam, volgens de gids, dus ik denk..... Ongelooflijk trouwens hoe snel je steeds contact hebt met andere reizigers.Dat maakt het wel veel leuker! Geniet ervan, hoor!

xxx

• 13 Mei 2009 - 09:34

Oma :

Hoi Tabitha wat heb jijal veel gezien zeg en wat een ondernemingslust jammer van al die regen .nog heel veel plezier groetjes van oma en de kids xxx doei.

• 13 Mei 2009 - 11:28

Ed Ien En Renzo:

Hallo Tabitha,wat heb je al veel gedaan en gezien.als wij het zo lezen heb je het super naar je zin!en wat gaaf dat je al zoveel mensen hebt leren kennen waar je samen mee kan reizen.geniet ervan je hebt het verdiend.heel veel groetjes en een dikke kus van ed ien en renzo.dag tita!!!!

• 13 Mei 2009 - 12:32

Agnes:

Leuk dat het raften zo leuk is geweest en nog fijner dat het allemaal goed is gegaan....tsja, jij kunt het daar natuurlijk wel allemaal prima naar je zin hebben, maar wij missen je en hopen dat alles goed zal gaan. Over lieve mensen maak je je nou eenmaal wel eens zorgen......Maar heerlijk dat het allemaal zo goed gaat. Leuke contacten dus ook. En nu verder naar een nevelwoud? Nou, dat klinkt ook al wel weer erg interessant. Ach, die mensen daar die zullen het hier wel interessant vinden...Geweldig, dat je nu zo in zo'n land kunt rondtrekken. Doe voorzichtig, meissie en tot de volgende keer.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 13 Mei 2009 - 15:43

Lia:

Dat valt me nu wel weer van je tegen. Ga je eindelijk reizen, heb je van te voren niet uitgezocht of het daar regenseizoen is. Pestwarm, maar wel nat! Dan had je nu even beter bij ons kunnen zitten. Noorwegen, brrr zal je denken, nee, ik ben vanmiddag gemeen verbrand. Héél veel zon. Maar gelukkig begrijp ik dat het weer je niet belet om dingen te ondernemen. Da's de juiste instelling.
    Ha det moro! Klem fra Lia.

• 13 Mei 2009 - 17:34

Corrie:

Tjonge Tabitha wat heb jij weer veel te lezen zeg. Leuk he al die reacties. Fijn dat het raften goed verlopen is en gezellig was. Wat Gerrie schreef hadden wij ook al gezegd grappig he. Nog veel plezier en tot de volgende keer.
    Liefs van ons.

• 13 Mei 2009 - 17:54

Corrie:

Ik was nog vergeten te vertellen dat Marieke en Alex een zoon hebben hij heet Levi. Geke was trots joh leuk he.

• 14 Mei 2009 - 10:15

Christine:

que tia, que lastima que no pordria venir, pero la proxima vez tambien vendre!! espero que te pasas un tiempo maravilloso y conoces a mucha gente nueva!! tambien tenemos lluivia hoy.....pero no hace frio.
    nada nuevo en el pueblecito, ayer ha ganado barca y han armado durante todo la noche mucha guerra......... ahhhhhh
    un besitos para nuestra aventurera, chris

• 14 Mei 2009 - 14:12

Rianne:

heey tabitha

alles goed?
    zo te horen aan je verhalen wel
    hier gaat verder ook alles goed.
    we hebben met school een korfbaltoernooi en staan 2e. nog afwachten wat we vanavond doen,want als we verliezen zijn we niet door en als we winnen wel! dus alleen maar hopen dat we winnen!

groetjes Rianne

• 14 Mei 2009 - 17:13

Laura:

Hey Tabitha,

Wat heb jij al veel leuke (stoere)dingen gedaan zeg super!

En die hot springs nou dat lijkt mij ook wel wat :-).

Veel plezier nog!

groetjes joran!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 15 Mei 2009 - 12:54

Marga:

Hoi Tabby !!!!
    a que te ha sorprendido mi holandes, jajaja !!!!
    estoy super contenta de leer tus noticias, asi estamos en contanto siempre.
    Te acuerdas que te conte que mi amiga de alemania se iba a casar en Julio, que me habia invitado a su boda. Pues esta semana me ha escrito un email que al final no se van a casar. No se muy bien lo que ha pasado, y yo pensando "que suerte que no habia comprado los billetes de avion". Ahora le escrito un email para ver que tal esta, etc. Pero me ha preguntado si puede venir unos dias a mi casa. Vamos a esperar para saber lo que ha pasado. ¿?
    Le ha dado tus saludos a la familia holandesa, esta semana tambien ha llegado un sr. gordito aleman que contigo siempre hablaba holandes se llama Möhig, o algo asi. Tambien te manda saludos y mucha suerte.
    Por el hotel todo es como piensas " un caos" hay un monton de trabajo de correspondencia, controlar reservas, etc. y como no, Dunja sigue como siempre. Tu ya sabes de lo que hablo. Pero bueno, esto ya lo sabiamos que iba a ser asi.
    Los viernes es mi dia libre, y tengo muchas tardes, pero el martes y el sabado estoy por la mañana. Tambien estoy haciendo las excursiones, Dunja no queria hacerlas mas.
    A ver si encuentras un ordenador para poner mas fotos y asi nos das mas envidia de tu fantastico viaje.
    ¿Cuando vas a Peru?
    Muchos, muchisimos besos.
    Ah !!! y dile a los dominicanos que tu español es un español europeo. Jajaja !!!
    Que lo hablas muy bien.
    Que suerte conocer tanta gente de diferentes lugares. Canada !!!! que pasada !!!
    Besos, muchos besos !!!!!