Terug naar de zon! He encontrado el sol! - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu Terug naar de zon! He encontrado el sol! - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu

Terug naar de zon! He encontrado el sol!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tabitha

15 Mei 2009 | Costa Rica, Montezuma

Hallo!

Ok, even een tijdje niks laten horen, maar ben ook zo druk geweest. Tja, reizen is stressen! Nee hoor. Wel veel gedaan, maar de computer in de laatste hostel was zoooo langzaam Ik heb wel al jullie lieve berichtjes gelezen, maar deze pagina kon ik niet openen. Dus hier komt een update.
Vanuit La Fortuna ben ik verder gereisd naar Monteverde. Op de boot kwam ik de 2 meisjes uit Florida ( uit de Thermale baden) weer tegen. In de hostel kwam ik dat ierse meisje, Emila weer tegen en met haar heb ik gelijk maar een excursie geboekt. We zijn het regenwoud gaan ontdekken door een wandeling te maken over hangende bruggen in de boomtoppen. Dat was leuk. Daarna zijn we naar de kikkertuin gegaan en eindelijk heb ik de echte Costa Ricaanse groene boomkikker met rode ogen en poten gezien!!! Overdag kregen we een rondleiding met gids en s'avonds mochten we terugkomen in het donker om de kikkers met een zaklamp te zoeken. Lachen was dat! Een lawaai!!! S' nachts zijn ze superactief. We waren met z'n tweeen binnen en dat was supergrappig! De deuren bewogen door de wind en het was zo donker, je zag niks, dus het was een ervaring!
De volgende dag ben ik met Kimmy en Danielle uit Florida naar het echte nevelwoud gegaan en hebben we een wandeling gemaakt naar watervallen en op zoek naar dieren. Nou... in een nevelwoud, zie je een heleboel... NEVEL! Je zou van alles kunnen zien, maar wij zagen alleen maar mist, hahaha.
S 'Middags zijn we een canopytour gaan doen. En dat is supergaaf! Je zweeft dan als Tarzan door de bomen aan lijnen die tussen de toppen gespannen zijn!!!
S' avonds zijn we uit eten geweest en daarna hebben we afscheid genomen, want we gingen allemaal een andere kant uit.
Gisteren heb ik de bus gepakt en daar kwam ik een Nederlands stel tegen en met hen ben ik verder met de bus, boot en nog een bus gereisd naar Montezuma.
Ik zit in een superhostel! Aan het strand en s'nachts hoor je alleen maar de zee!!! Dit is relaxen!
De kamers zijn trouwens wel allemaal slaapzalen en dat was even wennen in het begin, maar je leert er wel snel mensen kennen. Dus even eroverheen zetten en dan gaat het best.
Gisteren was trouwens de eerste keer dat ik alleen naar een restaurantje ben geweest. Dat was ook even wennen, maar ach... je moet toch eten! Op straat kwam ik Alain tegen, hij was een van de buren aan de Caribische kust. Zo grappig hoe je elke keer bekenden tegenkomt!
Vandaag ben ik langs het strand gaan lopen en heb een verlaten strand gevonden! Super!
Daarna naar de watervallen van Montezuma geweest. Volgens de reisgids een goed pad, makkelijk te volgen. Nou, dus echt niet! Ik moest langs bomen omhoog klimmen, En aardig hoog! Als ik dat geweten had... Maar eenmaal boven was het super. Met een paar amerikanen zijn we van de waterval van 10 meter gesprongen, AAAHHH! Doe ik nooit meer, maar het was wel een kick!
Net even wezen eten met een meisje uit de hostel en datwas het weer voor vandaag!
Pap, alvast gefeliciteerd met je verjaardag!!! Bij jullie is het al de 16e. Hier bijna!
Veel liefs, Tabitha!

Hola!

Bueno, ya ha pasdo un tiempo, pero he hecho tantas cosas las ultimas dias, que no he tenido tiempo de mirar el mail.
Pero aqui un update de todo lo que he hecho:
Desde La Fortuna he cogido un bus y un barco al bosque humedo de Monteverde. En el barco he encontrado 2 chicas de lorida. Las he conocido en los banos termales.
En el hostal he encontrado la otra chica de los banos, Emialia de Irlanda y con ella he hecho 2 excursiones. La primera era un tor a unos puentes colgantes en los arboles y la seguna era a un ranario! Por fin he visto el rano mas conocido de Costa Rica!!! ( La verde con los ojos rojos!)
El dia siguiente he ido con las chicas de Florida al bosque de Monteverde, a ver animales y cascadas. Bueno,,, muchos animales no hemos visto, pero si mucha niebla, hahaha.
Por la tarde he hecho un Canopytour. Y esto era un pasada. Vuelas como Tarzan poer los arboles con unas lineas que estan puesto. Me lo he pasado superbien.
Por ala noche hemos cenado juntas y era hora de despedirnos, poque todos fuimos a outra direccion.
Ayer he cogido un bus, barco y bus para ir a Montezma. Y por fin ha vuelto el sol! Hace un calor por aqui!
Mi hostal esta perfecta situado. En la playa y por la noche solo oies el mar.
Las habitaciones donde he estado siempre eran dormitorios con 6 / 8 camas. En principio era un poco extrano, pero es la mejor manera de conocer gente.
Hoy he encontrado una playa preciosa. No habia nadie!
Y por la tarde he visitado unas cascadas. He saltado 10 metros hacia abajo! AAAHHH,Lo voy a hacer nunca mas!!!
Ahora he ido a cenar con una chica de Suecia y estoy es todo para hoy!

Un beso!!!






  • 16 Mei 2009 - 06:42

    Pa En Ma:

    He'blij dat we weer een berichtje krijgen.Gaaf wat je allemaal hebt gedaan in deze laatste dagen en harstikke gezellig lijkt het ons dat je toch steeds dezelfde mensen ook op andere plaatsen weer tegenkomt.We zijn ook zeer nieuwschierig naar de foto's die je allemaal hebt genomen. Hoelang blijf je nog in Costa Rica ,hrb je al gekeken naar een vlucht? Tabitha bedankt voor je felicitatie ik was er al om half 7 uit om te kijken of er al een berichtje was en te zien of de zon scheen ,gisteren was het noodweer bij de avondvierdaagse Marknesse.Nou meisje geniet verder ,we wachten op een volgend bericht.liefs van ons.

  • 16 Mei 2009 - 08:47

    Oma :

    Hoi Tabitha jij ook gefeliciteerd met je vaders verjaardag , wat heb jij al veel gezien zeg .Lukt het niet zo om de foto,s er op te zetten ?Nog heel veel plezier en de groetjes van ons drietjes xxx doei

  • 16 Mei 2009 - 12:00

    Ineke:

    hoi tabitha niet te geloven wat je in zo'n korte tijd al hebt gezien super gaaf.Je krijgt zo ook een aardig internationale vriendenkring. Geniet er van en natuurlijk gefeliciteerd met je paps. Groetjes van ons allemaal

  • 16 Mei 2009 - 17:39

    Agnes:

    Hé meissie,
    Gefeliciteerd met je jarige pappie! Neem er vandaag maar eentje op hem. Wij zijn vanmorgen even met de kiddies en zelf uitgezochte kadootjes op de koffie geweest. En vanavond(straks, het is hier nu 19.30uur)mogen we nog even rustig zonder kinderen komen...als dat lukt, Noralie is ziek, heeft flinke oorpijn....leef je al mee?...!... Wat heb je weer een boel leuke, geweldige dingen gedaan!!!Ja, leuk, zo'n nevelwoud....hahaha....Enne....10 meter naar beneden springen?...jij durft!!!Ben trots op je dat je dat durft....En als Jane door de bomen slingeren.....woooohoooohooooo....ben je daar een leuke Tarzan tegen het lijf geslingerd?...hahahaha....Nou, meid, de groeten vanuit en soms regenachtig, soms zonnig, maar ook wel winderig IJsselmuiden. Wat klinkt dat toch gewoontjes als ik al die Verweggistaanse plaatsnamen van jou lees.......Geniet maar weer lekker.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 17 Mei 2009 - 08:45

    Jeanine:

    Hoi Tab,

    Wat een avonturen allemaal. Leuk zeg!!

    x jeanine

  • 17 Mei 2009 - 11:51

    Ine Margriet:

    He tabby!
    Zie tot mijn verrassing dat ik al 100.000 berichtjes van je gemist heb, gelukkig is het een regenachtige zondagmiddag dus alle tijd om even bij te lezen...maar wat maak je allemaal geweldige dingen mee!! echt super! klinkt echt als een groot avontuur (wat het natuurlijk ook is).geniet er nog maar van, voor je het weet zit je weer in Nederland...
    liefs Ine Margriet (en Theo)

  • 17 Mei 2009 - 11:52

    Ine Margriet:

    ps. wel handig die spaanse vertaling eronder....scheelt me weer een LOI cursus ;)

  • 17 Mei 2009 - 12:20

    Laura.:

    Hey Tabitha,

    Wat een leuk verhaal weer!
    Vond je het niet eng in die kikkertuin in het donker...:-s...brr met al die kikkers om je heen..zou niks voor mij wezen haha volgens mij zou ik ze zo weg jagen met mijn gegil haha.

    En van een waterval van 10 meter hoog springen wat een lef joh!
    Super!

    Veel plezier,en geniet ervan!

    Tot snel,

    Liefs.

  • 17 Mei 2009 - 12:21

    Laura:

    Ps;Nog gefeliciteerd met je paps he :-).

  • 17 Mei 2009 - 12:36

    Sietske:

    Hee Tabby,

    het klinkt echt weer geweldig wat je allemaal doet en meemaakt!
    Het is hier de afgelopen dagen verschrikkelijk weer. Veel regen en de temperatuur is ook niet echt aangenaam.
    Ik heb net een nachtdienst achter de rug en ga vandaag lekker relaxen. Morgen ga ik de hele dag naar de sauna(heb lekker een massage geboekt:-D)!

    Geniet ze weer deze week!

    Liefs,
    Sietske

  • 17 Mei 2009 - 15:55

    Corrie Mulder:

    hoi tabby. ik heb net gelezen wat jij allemaal gezien en beleefd hebt.geweldig spannend dat is echt vakantie.Hier beleven we niet zoveel Ik werk maar 1 morgen in de week en het regent hier We wensen je nog veel plezier en geniet ervan
    Veel liefs Corrie

  • 18 Mei 2009 - 21:02

    Gerrie:

    Geweldig wat je allemaal ziet en meemaakt! Soms zou ik even stiekem om een hoekje willen kijken.En die canopytour lijkt me écht supergaaf!!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Montezuma

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2016

Op weg! De camino!

04 Juli 2009

Weer thuis! / En casa!

02 Juli 2009

Machu Picchu!!!

30 Juni 2009

Verjaardag!!! Cumpleaños!!!

27 Juni 2009

Fiesta!!!
Tabitha

Actief sinds 25 April 2009
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 16953

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Tour de Colombia

02 Mei 2009 - 02 Juli 2009

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Landen bezocht: