Van noord naar Zuid / Del Norte al Sur - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu Van noord naar Zuid / Del Norte al Sur - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu

Van noord naar Zuid / Del Norte al Sur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tabitha

27 Mei 2009 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal!
Bedankt weer voor de lieve berichtjes! Lia,dat was een superidee. Voor de volgende keer dan, had ik eerder moeten weten. Ik heb nog niet van die kaartlezers hier gezien, en het oploaden duurt zo vreselijk lang, dat jullie bij deze allemaal zijn uitgenodigd om m´n foto´s bij terugkomst te komen bekijken!
Ik zal weer even een paar dagen bijpraten! Vanuit Quito ben ik de 25e met de bus naar Mindo gegaan. Dat is ong.2 uurtjes van Quito richting noorden.Ik had er nog nooit van gehoord,maar een meisje uit Israel wat op dezelfde kamer sliep als mij in Alajuela, zei dat ik daar echt naartoe moest.
En het was leuk! Toen ik aankwam wist ik niet precies waar ik heen moest,want op de computer kon ik geen goedkope hostels vinden. Bij de bushalte stond Claudia en zij had een bed en breakfast omringt door regenwoud. Voor 8 dollar per nacht,ontbijt incl. Dat is niet slecht,toch! Samen met Manischa uit Texas ben ik erheen gegaan en het was superschattig. Alles van hout,midden in het bos en een eigen kamer. Dus daar ben ik maar gebleven.
Ik had gelezen dat je in Mindo tubing kon doen. Dat zijn van die grote opblaasbare banden die aan elkaar worden geknoopt. Daar zit je dan op en daarmee daal je de rivier af.
Nadeel:je hebt 4 personen nodig en wij waren met z´n 2en. Uiteindelijk zou er om 13.00uur een groep zijn. Toen weer niet.Toen om 14.00 uur,en dat ging ook niet door. Inmiddels hadden ze ons de vlindertuin aangesmeerd en daar zijn we maar gaan kijken. In vergelijking met Costa Rica is alles hier zo goedkoop! Uiteindelijk ging het om 15.00 uur wel door en het was gaaf! Het lijkt wel wat op raften,maar dan op banden. Het water was koud!!!
S´avonds zijn we naar een kikkerconcert geweest.Wat een lawaai. Daarna een tocht met zaklampen door het bos gemaakt op zoek naar meer kikkers,maar het enige wat zagen waren insecten, dus dat viel een beetje tegen.
Gisteren hadden we eerst een superontbijt: fruitsalade,broodjes en eieren. Da´s voor het eerst! En toen op weg naar de watervallen. We hebben er 6 gezien en om er te komen moesten we eerst met een kabelbaan over een vallei. Het was een erg mooi uitzicht, maar dat bakje! Niet te veel nadenken, gewoon doen. En gelukkig zijn we goed overgekomen!
Vanmorgen weer vroeg opgestaan om de bus terug naar Quito te nemen.Onderweg kwamen we langs de evenaar.Daar is een groot monument en een museum en daar moet je natuurlijk even heen. Dus de buschauffeur liet me uitstappen en ik werd netjes voor de ingang afgezet. Om 8.00 uur. Om 9.15 uur ben ik maar gaan vragen hoe laat het park open ging.Antwoord:9 uur.Ok,daar kon ik het mee doen. Dat is trouwens iets wat veel hier gebeurd. Vraag je aan de een hoe laat iets begint zeggen ze:13.00 uur. De ander zegt 15.00 uur. De een zegt ja, de ander nee. De een zegt links,de ander rechts. Ahhhh! Maar goed,alles ik goedgekomen en 5 minuten later ging het park open. Eerst naar het monument geweest en een foto gemaakt, toen naar het museum. En dat was leuk. Het monument is van heel vroeger en in het museum hebben ze met de niewste gps technieken de evenaar opgespoord. Er zit maar 200m tussen, dus dat hebben ze vroeger goed gedaan. En het is zo apart op de evenaar. Je kunt allemaal kunstjes doen met de kracht van noord en zuid en de evenaar in het midden. Op de evenaar heb ik een ei op een spijker laten balanceren. Nou probeer dat thuis maar! Verder ben je een stuk lichter op de evenaar.
Het was erg interessant en er werd veel verteld over vroeger. Vanuit Mitad del Mundo ( = Het midden van de aarde) Ben ik verder gereisd naar Quito en vanuit daar 4 uur met de bus naar Baños. Wat wel grappig is dat hier van alles in de bus wordt verkocht. Erzijn zoveel straatverkopers. Ze mogen gratis de bus in en bij de volgende stop gaan ze er weer uit. En ze verkopen van alles: fruit, chocola, koekjes, tijdschriften, afstandbedieningen,vandag zelf een usb-stick! Jehoeft niet meer naarde winkel! Maar goed,ik ben nu dus in Baños. Het staat bekend om z´n thermale baden en zijn vulkaan. Vanavond ga ik weer proberen lava te zien. ( He, voor 3 dollar! In Costa Rica was het het 10 x zoveel!) En morgen staan de baden op het programma. Relaxen!!!
XXX voor nu!


  • 31 Mei 2009 - 10:12

    Oma :

    Hallo Tabitha ben je al in die baden geweest?wat heb jij al veel gezien zeg ,en als je straks weer thuis bent is het weer leuk om de foto,s te bekijken. daar verheugen we ons al op .Veel liefs van ons drietjes uit iJsselmuiden xxx doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2016

Op weg! De camino!

04 Juli 2009

Weer thuis! / En casa!

02 Juli 2009

Machu Picchu!!!

30 Juni 2009

Verjaardag!!! Cumpleaños!!!

27 Juni 2009

Fiesta!!!
Tabitha

Actief sinds 25 April 2009
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 16950

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Tour de Colombia

02 Mei 2009 - 02 Juli 2009

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Landen bezocht: