Reizen / Viajar - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu Reizen / Viajar - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu

Reizen / Viajar

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tabitha

02 Juni 2009 | Ecuador, Quito

hallo!

Eindelijk weer een berichtje van mij! Zijn jullie niet gewend he, zo lang te moeten wachten. Soms doet internet het gewoon niet of is het zo zonde van de tijd... maar nu ben ik er weer.
Even een snelle update.
In Baños ben ik uiteindelijk naar de vulkaan gegaan en ja... ik heb lava gezien. Ok, ik had er meer van verwacht, maar je zag af en toe een rode gloed en wat gloeiende stenen omhoog schieten. Ach, is al meer dan ik tot nu toe gezien heb. De dag erna ben ik naar de baden geweest. Ik dacht dat er wel meer toeristen waren, maar nee alleen lokale bevolking. Bij elk baantje wat ik trok voelde ik 50 paar ogen op me gericht, maar uiteindelijk begonnen de mensen te praten en was het leuk. En warm!!! Ik had niet veel zin om weer op watervallenjacht te gaan.( Uiteindelijk lijken ze toch op elkaar) en ben gewoon in Baños gaan rondlopen. Onderweg kwam ik William ( probeerde de watervallentocht te verkopen) en z´n nichtje Allison van 5 tegen en die zijn met me meegegaan. Dat was leuk, veel gezien, naar het aquarium geweest en toen mocht ik bij hen thuis eten. Daarna weer naar de baden en toen was het tijd om verder te trekken. S ´ochtends vroeg opgestaan en na 13 uur in de bus aangekomen in Puerto Lopez. En de busrit was weer een avontuur. Eerst had de controleur trek. Dus half uur gestopt. Toen waren ze bezig met de weg, 2 uur afgesloten. Daar sta je dan, midden in de bergen. Gelukkig stond er na 1 uur zo´n file dat we er eerder doormochten. Toen had de chauffeur trek. Weer stoppen. De mensen vonden het genoeg en begonnen te schreeuwen, stampen en op de claxon te drukken dat ze door wilden. Heel apart. Daarnaast zijn er nog een stuk of 40 busverkopers langsgeweest. Maar niet alleen verkopers. Ook een dominee, iemand van een politieke partij en een stand up comedian. Alles kan hier in Ecuador.
In Guayaquil moest ik van bus wisselen en kwam ik naast mevrouw Tally te zitten. Die verkaarde ons tot vriendinnen en bij aankomst werd ik aan de hele familie voorgesteld en uitgenodigd voor de verjaardag van Nicole van 8 de volgende dag. Het was wel lekker weer aan de kust te zijn. Heerlijk warm! Lekker naar het strand geweest, nationaal park bezocht, een bootexcursie naar een eiland gemaakt. Dat viel trouwens een beetje tegen. Ik had verwacht meer dieren te zien, want het staat bekend als de Galapagoseilanden van de armen. Maar goed, in Peru heb ik nog een kans.
En natuurlijk ben ik op de verjaardag van Nicole geweest. Ik had een armbandje met haar naam gekocht en zij wilde mijn naam er ook op. Dus nu hebben we vriendschapsbandjes! Met oma Tally adressen itgewisseld, want binnenkort zou ze internet hebben, dus ik ben benieuwd. Het is wel grappig dat ik in Costa Rica veel met andere toeristen optrok en hier veel meer met de lokale bevolking.
Gisteren heb ik de bus weer gepakt, dit keer was het 9 en half uur naar Cuenca. Een mooie koloniale stad met veel oude gebouwen. Samen met Larissa uit Zwitserland ben ik vandaag de stad ingeweest en morgen gaan we naar Vilcabamba. Nog meer in het zuiden. En ¨maar¨ 6 uur in de bus! M´n laatste stop voor ik de grens over ga naar Peru!
Heel veel groetjes aan allemaal en oma van Dijk... alles gaat heel goed!
Adios!!!! Hasta la proxima!!!

Hola todos!!!

Por fin otro mensaje mio! A veces los ordenadores no funcionan bien o es simplemente una pena del tiempo.
Bueno os contare rapido por donde he viajado!
Desde Quito he cogido un bus a Mindo. Una chica en Costa Rica me ha dicho que era muy bonito. Y era verdad. Tenia un hostal en medio del bosque. Muy bonito y he hecho una excursion a las cascadas y he hecho tubing. Son unos donuts que se inflan, con cuerda se pone juntos y te pones encima y asi bajas el rio. Muy divertido... pero que frio! El agua era helada! Estos dias he pasado con una chica de Texas y despues nos hemos separado otr vez. Tiempo de seguir! En la vuelta he parado en el Mitad del Mundo. Y si piensas que hace calor por alli! Al contario! Un frio!!! He llegado sobre las 8 y a las 9.15 he preguntado a que hora iban a abrir. La respuesta: Las 9! AHHHH! Bueno, tomarlo con tranquilidad y despues 5 minutes han abierto. He visitado el monumento y despues un museo que estaba cerca. Esto era muy interessante. Explicaban como vivieron la gente antes. El monumento estaba puesto hace cienes de años y en el museo han calculado con un gps el mitad de mundo de verdad. Solo habia 200 m de diferencia. Asi lo han hecho bastante bien, la gente de antes!
Despues he viajado via Quito a Baños. Conocido por sus baños thermales, cascadas y volcan. Por la noche he visitado el volcan y por fin he vista lava! Bueno, esperaba un poco mas, pero he visto algo rojo y ya es mas que en el otro volcan!
El dia despues he visitado los baños por la mañana y pensaba que habia mas turistas por alli. Pero nadie! En cada piscina senti como 40 pares de ojos miradome. Gente local. Despues un rato la gente me hablaban y estaba mas a gusto. Ese dia he quedado en Baños. No tenia ganas de ver las cascadas ( despues de haber visto tantas, todas pareces iguales). Por el camino encontre a William ( queria venderme una excursion el dia anterior) con su sobrina Allison de 5. Me han enseñado muchas cosas, hemos visitado un aquarium y me ha invitado a comer en su casa. A conocer toda la familia.
El dia despues he cogido un bus de 13 horas para llegar a la costa, a Puerto Lopez. Y otra vez era una aventura. Primero el controlador tenia hambre. Una parada de media hora. Despues estaban arreglando la calle y lo cierran por 2 horas. Y asi te quedas en media de la montaña. Despues de 1 hora habia una cola tan larga que tenian que dejarnos pasar, menos mal! Despues el conductor tenia que comer. Otra vez a parar. La gente en el bus no estaban de acuerda y empezaron a gritar, saltar y a pitar! Muy raro. Tambien habia como 40 vendedores en el bus, 1 cura, 1 persona de un partido politico y una persona que hace comedia. En el bus en Ecuador no te aburres!!!
En Guayaquil tenia que cambiar buses y estaba sentada al lado de señora Tally. Ella iba a visitar su familia en Puerto Lopez. Despues 4 horas nos hemos hecho amigas y me ha invitado a el cumple de su nieta Nicole de 8 el dia siguiente. En llegar me ha presentado a toda la familia.
Estaba bien estar en Puerto Lopez. En la costa ha hecho calor. Alli he ido a la playa, visitar un parque nacional y la isla de la plata. Esto era un poco decepcionado, esperaba ver mas animales, poque tambien se llaman esta isla: Los Galapagos de los pobres.
Pero bueno, en Peru habra otra posibilidad.
Y claro, he ido al cumple de Nicole. Comiendo tarta, me daban cena, a cantar. Lo hemos pasado bien. La habia regalado una pulsera y ahora tenemos las 2 una con nuestros nombres escrito en ella! Con la abuela hemos cambiado direcciones, que va a tener internet dentro de poco. A ver si me escribe!
Ayer he salido de Puerto Lopez y despues 9 horas en medio en bus he llegado en Cuenca. Es una ciudad colonial con muchas iglesias y edificios viejos. Muy bonito. Hoy he visitado la ciudad con Larissa de Suiza y mañana vamos a Vilcabamba. ¨Solo¨6 horas en bus hacia el sur. Va a ser mi ultima parada en Ecuador antes de cruzar la frontera con Peru!
Bueno, espero que no estais cansados de leer todo esto, que a final es un mensaje largo!!!
Muchos saludos para todos!!!
Besitos!!!

  • 03 Juni 2009 - 07:55

    Agnes:

    Hé Tabiet,
    Eindelijk weer eens wat van jou lezen. We misten je al wel, hoor!!!Maar ik snap echt wel dat je soms even geen zin of tijd hebt om dit te doen. Je tijd is zo kostbaar daar. Er is zoveel te zien!!!!Geweldig te horen hoe gastvrij de mensen van daar zijn!!!!Had je niet kunnen denken, toch, dat je maar zo bij de mensen thuis komt.Nou, meissie, geniet er maar weer lekker van en de volgende keer krijgen we zeker bericht uit Peru? Heel veel fijne dagen weer gewenst door ons en hier nog een portie IJsselmuidense groeten vanuit een met braderie gevuld IJsselmuiden.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 03 Juni 2009 - 08:05

    Carolien:

    hoi tabitha,
    wat fijn voor je dat de mensen je daar zo gastvrij ontvangen. Hoe vieren ze daar een verjaardag? Ook koffie met een taartje en een glaasje fris met een hapje? Zoals Agnes al vertelde is er vandaag braderie en de kinderen hebben lekker vakantie, dus we gaan er een gezellig dagje van maken. Groejes van de meulemannetjes.

  • 03 Juni 2009 - 08:11

    NuRia:

    Tabi¡ Ya veo que te lo estás pasando en grande¡¡ y estás teniendo un montón de aventuras y conociendo a mucha gente¡¡ Disfruta por todos¡¡¡¡ Y a ver si pones más fotillos para verte¡¡ Un besote

  • 03 Juni 2009 - 16:24

    Anita:

    Hoi Tabitha.
    Wat leuk om weer wat van je te lezen, en wat beleef je veel daar.
    Je maakt wel lange bustochten hé?. Maar wat leuk al die contacten die je daar op doet.
    Geniet van de 29 dagen die je nog tegaan hebt.
    Groetjes Anita

  • 03 Juni 2009 - 17:07

    Lia:

    hee meid. Lang in een vervoersmiddel zitten om ergens te komen, daar weten wij alles van. De rest is inderdaad avontuur van een niveau dat wij niet kennen. Superervaring toch. Maar ook ons leven hier is niet bepaald saai te noemen, al moet ik eerlijk zeggen dat ik nu liever even in jou schoenen zou staan. Geniet en besef dat het allerbelangrijkste in je leven je eigen verhaal is, dat maakt je, dat vormt je, dat ben je. Kan je maar beter zorgen dat het een goed verhaal is. Klem fra oss!!

  • 03 Juni 2009 - 17:09

    Dylan:

    Hey Tabitha!

    Wat gaaf dat je zo snel contact hebt daar. Natuurlijk wel heel relaxed dat je je Spaans al mee had. Ik ben op mijn stedentripje van 2 dagen geleden helaas niet verder gekomen dan een Londons celletje waar ik 5 uur heb doorgebracht (te lezen op mijn waarbenjij account), ik hoop dat jou verdere stedentripjes beter verlopen! Veel plezier daar nog hea,

    Ha det bra uit Noorwegen!

  • 03 Juni 2009 - 17:31

    Ralph & Laura.:

    Hey Tabitha,

    Wat fijn om weer een berichtje van je te lezen!
    Echt wat maak jij toch een gave dingen mee zeg!Super!Wat leuk joh dat je voor een verjaardag werd uitgenodigd!Kun je zien hoe snel dat gaat he,zo zit je in de bus naast iemand die je niet kent en zo heb je al een verjaardag.En die therme baden werken die echt zo helend...of hoe je dat ook noemt :-)?

    Veel plezier van alles!Geniet ervan!

    Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2016

Op weg! De camino!

04 Juli 2009

Weer thuis! / En casa!

02 Juli 2009

Machu Picchu!!!

30 Juni 2009

Verjaardag!!! Cumpleaños!!!

27 Juni 2009

Fiesta!!!
Tabitha

Actief sinds 25 April 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 16952

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Tour de Colombia

02 Mei 2009 - 02 Juli 2009

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Landen bezocht: