Condors spotten / Busacar los condors - Reisverslag uit Lima, Peru van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu Condors spotten / Busacar los condors - Reisverslag uit Lima, Peru van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu

Condors spotten / Busacar los condors

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tabitha

17 Juni 2009 | Peru, Lima

Ben ik weer!!!

Net terug van een 2 daagse excursie naar de Colca Canyon.
Deze Canyon is nog dieper dan de Grand cayon en de uitzichten zijn echt geweldig mooi! Je kunt helemaal naar beneden afdalen en dan kom je in een oase terecht... maar ja ik dacht: je moet ook weer omhoog. Dus ik heb lekker van het uitzicht boven genoten en in een klein dorpje Cabanaconde overnacht. Samen met Lena, die reist nog steeds gezellig mee.
We hebben verschillende uitzichtspunten bezocht en verder een beetje rondgelopen in het dorpje. Ze leven nog echt van het land. Met van die oude ploegen met koeien en ezels ploegen ze alles en maken hun eigen brood. Verder gebruiken ze heel veel ezels om spullen te verslepen en dan de kleding! De mannen hebben helaas geen origenele kleding meer aan, maar de vrouwen wel! En wat een kleuren. Prachtig! Ze dragen wel 3 rokken over elkaar aan, een blouse een felgeborduurd gilet, dan nog een jasje en een felgeborduurde hoed. Geweldig. Natuurlijk moesten we dat even aanpassen a la Volendam, maar het was leuk en we vielen in de smaak!!! Liepen we daar op straat! De foto´s krijgen jullie als ik terug ben!
En de mensen zijn zoooo aardig. Iedereen groet je op straat of ze maken even een praatje.
Vanmorgenvroeg hebben we de bus gepakt naar Cruz del Condor. Het uitzichtspunt om condors van heel dichtbij te zien. Elke morgen tussen 08.00 - 09.00 uur komen ze voorbij vliegen en kun je ze van zo dichtbij zien, indrukwekkend. Ze zweven gewoon. Op een gegeven moment leek het of ze poseerden. Drie bij elkaar op een rots op minder dan 10 meter afstand. En als ze dan gaan vliegen... Wow!
Van daaruit zijn we met de bus weer terug gegaan naar Arequipa waar ik nog een nachtje blijf en morgen pakken we de bus naar Puno aan het Titicacameer.
Arequipa blijft mooi. De eerste dag hebben we een meisje uit Portugal in de hostal ontmoet en samen met haar en een jongen uit Frankrijk zijn we de grootste bezienswaardigheid van Arequipa gaan bekijken. Het Santa Catalina klooster. In een gedeelte wonen nog steeds nonnen, maar daar kon je niet komen, wel hebben we gezien hoe ze vroeger leefden. We hadden een gids gehuurd om ons alles te vertellen. Ongelofelijk hoe het er daar aan toe ging. Het was een heel dorp binnenin de stad Arequipa. Dit was erg mooi om te zien en we hebben er heel wat tijd doorgebracht.
Ook kwam ik weer mensen tegen met wie ik de grens over ben gegaan uit Ecuador. Grappig hoe zich dit steeds herhaalt. Ik heb via Facebook ook nog steeds contact met andere mensen. Bijna allemaal zijn ze eind van de maand in Cusco, dus wie weet wordt dat de reunie aan het eind van m´n reis! Zou leuk zijn!!!
Heel veel groetjes voor allemaal en o ja: heeft iedereen de avondvierdaagse goed gelopen??? Knap hoor!
Liefs, Tabitha!!!

Hola!!!

Justo he vuelto de una excursion de 2 dias al Canyon de Colca. Es mas grande que el Grand Canyon y las vistas eran increibles!
Se puede bajar todo y alli hay un oase, pero pense: tambien tienes que subir... Asi he decido de quedarme arriba y disfrutar de las vistas de alli. Lena aun esta conmigo y juntos hemos estado una noche en un pequeño pueblo que se llama Cabanaconde. La gente vive alli como en los tiempos anteriores. Viven del campo. Usan vacas para trabajar en el campo. Hacen su propia pan y usan burros para llevar cosas. Y son mas simpaticos! Tosos te saludan por la calle o paran para hablar un poco.
Y la ropa que llevan!!! Los hombres ya no, pero las mujeres llevan la ropa traditional. 3 Faldas, una blusa, un gilet de muchos colores, una chaqueta y un sombrero tipico de los mismos dibujos y colores que la chaqueta. Increible! Y claro... he tenido que probarlo! He pasado asi por la calle y esto era la atraccion del año creo. Que divertido. Cuando vuelvo a casa mandare fotos!
Esta mañana nos hemos levantado pronto para coger el bus al Cruz del Condor. Entre las 08.00 - 09.00 de la mañana pasan condors por alli. Y es impressionante. Que grande y como vuelan! Parece que no vuelan, pero que se dejan llevar por el viento. A veces vinieron tan cerca! Parece que hacen un show. Hemos tenido la suerte de estar a solo 10 metros de 3 condors. Muy bonito.
Despues hemos vuelto a Arequipa y me gusta esta ciudad. Es bonito. El primer dia hemos visitado con una chica de Portugal y un chico de Francia la atraccion mas grande de Arequipa. El monasterio de Santa Catalina. Aun viven unas monjas (?) alli. Pero este parte esta cerrado. Todo el resto hemos podido visitar con una guia. Es increible como han vivido antes. Es un pueblo entero dentro la ciudad de Arequipa. Hemos pasado bastante tiempo alli dentro. Eran los españoles que han hecho ese monasterio y los calles se llaman como los ciudades de España. Calle Malaga, Calle Sevilla, Calle Granada.
Por la noche he encontrado 2 personas del hostal de Ecuador y con ellos he cruzado la frontera. Otra vez encuentro a gente conocido. A final del mes casi todo la gente van a estar en Cusco, asi va a ser una grande reunion a final de mi viaje!!!
Muchos saludos por ahora!!!

Besos, Tabby.

• 18 Juni 2009 - 07:12

Christine:

hola reine meva,
    es increible todo esto, tantooo me gusta estar contigo!! pero bueno a ver si nos tocan esos fotos tan guais!! y uep, pronto tiene algien cumple!! a ver a ver........
    muchissimos besitos, chris

• 18 Juni 2009 - 07:20

Agnes:

Hé lieve meid,

Condors spotten...zal een mooi gezicht zijn! En dat terwijl die dieren van zichzelf toch niet echt de schoonheidsprijs winnen, toch?...En wat leuk die mensen in kledendracht!!!Dan proef je denk ik nóg meer van de cultuur en gebruiken van die mensen. Meid, wat maak jij een boel mee! En wat zul jij al een boel foto's hebben gemaakt. Past het allemaal nog wel op je kaartje? Zo te begrijpen is het je gelukt om iets te regelen dat je weer foto's kunt maken. Geweldig. ik ga weer naar mijn kindertjes toe. Die zitten even lekker tv te kijken. Heb ze allemaal ziek! Nou ja, hebben we dat gehad als we over 2 weken op vakantie gaan. Je komt net te laat thuis van je reis, hoorde ik van je moeder...zijn wij net 'smorgens vertrokken...JAMMER!!!Maar 't is niet anders. Hopelijk knuffelen we mekaar als wij dan weer terug zijn.Heel veel liefs en tot je volgende verhaal.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 18 Juni 2009 - 21:09

Oma:

Hoi Tabby al weer zo,n mooi stukje ,fijn dat je zo geniet en ook vaak weer de zelfde mensen tegen komt leuk hoor Nu even nog een prettig berichtje en dat is dat Ryan geslaagd is voor z,n Havo examen,fijn he dat was het dan weer.Veel liefs en de groetjes van ons drietjes uit IJsselmuiden xxx doei

• 19 Juni 2009 - 19:22

Erna:

Ha Tabitha,
    Ik lees wel dat je het nog steeds goed naar je zin hebt! Super zeg!
    Geniet er nog maar even van want het schiet al mooi op dat je weer naar huis komt....
    Van de week heb ik meegelopen met de Avond4daagse in IJsselmuiden. Was erg gezellig! Gisteren de laatste avond en wat kregen de kids weer veel... JW was ook even wezen kijken, hij keek z'n ogen uit... Heel lief, kreeg van je moeder ook nog een bloemetje.
    He, geniet van alles en tot gauw!!
    Groetjes

• 21 Juni 2009 - 10:03

Marga:

Uff !! como ha pasado de rapido el tiempo, parecia que este viaje nunca iba a llegar y ahora casi ya empieza la cuenta atras para regresar a casa. Esto siempre es asi, lo bueno siempre pasa mas rapido que lo malo. Pero el recuerdo de este viaje nunca se olvidara, seguro que es asi ??? Despues de haber conocido a tanta gente, a tanta buena gente, y pronto os podreis reunir todos, casi como una fiesta de despedida. Digo casi, porque seguro que mantendreis el contacto. Este viaje ha sido una aventura constante, y por lo que escribes ha sido fantastica, se ha hecho un sueño realidad, y estoy muy muy contenta por ti. Es genial !!!!
    Muchos besos !!!!!
    A ver si nos vemos pronto.
    BEEEEESSSSSSOOOOOOOSSSSS !!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 21 Juni 2009 - 14:59

Ineke:

weer even bijgelezen wat je allemaal weer hebt gedaan. Da's niet weinig,
    ik ben dan ook heel benieuwd naar de foto's.
    geniet er nog ff van.
    een dikke kus
    Van ons allemaal

• 22 Juni 2009 - 12:07

Agnes:

Kom maar weer op met een nieuw verhaal......
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX