Sandboarden in de woestijn / Nascalines - Reisverslag uit Lima, Peru van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu Sandboarden in de woestijn / Nascalines - Reisverslag uit Lima, Peru van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu

Sandboarden in de woestijn / Nascalines

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tabitha

14 Juni 2009 | Peru, Lima

Hola de nuevo!

Inmiddels weer wat dagen verder en ik heb zoveel gedaan. Ik zal eerst nog even vertellen over m´n bootexcursie. Deze was de moeite waard! Ik heb zeehonden, pinguins en heel veel vogels gezien. Op de boot heb ik een stel uit Polen leren kennen, Marta en Martin en nadat ik verteld had dat ik ook naar het nationale park zou gaan en daarna de bus verder naar het zuiden, besloten ze mee te gaan. Helaas werden we in een andere tourgroep geplaatst in het nationale park, maar dat gaf niet, ik in de spaanse groep en daar heb ik weer mensen uit Arequipa leren kennen. Daar ben ik nu. Aan het eind van de tour nodigden ze me uit om met hen te eten en uiteindelijk ging ik met een hele lijst met typische peruaanse gerechten naar huis. Dat moest ik echt proberen!!! Ik heb ze net een mail gestuurd, misschien kunnen we nog een keer afspreken, zou leuk zijn. O ja, ik heb eindelijk dolfijnen gezien! Ver weg, maar mooi!!!
Na de excursie zijn we met z´n 4en ( Lena uit Duitsland had ik de vorige avond in het internetcafe ontmoet ), verder gereisd naar Huacachina. Ik had even over de titel van dit stukje nagedacht. want mijn eerste ingeving was: Het is hier Fantaaaaaastisch!!! Het is een oase in de woestijn. Een kleine lagune met palmbomen en daar omheen wat hostals, restaurantjes en barretjes. Zo relax! De eerste avond gelijk de duinen beklommen om de sterren te bekijken, zoveel, dat belooft warm weer!
En inderdaad de volgende morgen was het warm!!! Heerlijk! Eindelijk! We hadden s´middags een excursie in dune buggy en sandboarding geboekt, maar om te oefenen hadden we s´ochtends alvast een board gehuurd. Het lijkt op snowboarden, maar dan in het zand! En het ging zowaar goed! Ik heb een actiefoto´s! Ik dacht weer een onverwacht talent te hebben ( denk aan de paarden!), maar de boards van de middagexcursie waren iets nieuwer en beter en forget it! Al m´n trots de grond in geboord! Dit ging echt veel te snel. Dus in plaats van op 2 voeten naar beneden te glijden, ben ik er maar op gaan liggen. Dat ging beter!
De dune buggy is zo´n open wostijnauto en dat was gaaf. Het lijkt of je in een achtbaan zit. Duin op, duin af. En hoog dat het was! Super!
S´avonds voor de laatste keer samen uit eten gewees, want gisteren stonden de Nascalijnen op het programma en daarna zouden we uit elkaar gaan. De Nascalijnen zijn lijnen in de woestijn en niemand weet hoe ze ontstaan zijn. Er is onderzoek naar gedaan, maar er is geen duidelijke oplossing gevonden. In de 6mans vliegtuigje zijn we erover gevlogen en dat was leuk. Tenminste dat vond ik, de rest kwam er een beetje gammel, nou ja misselijk uit.
Omdat we de bus pas om 23.30 uur naar Arequipa zouden nemen, mochten we de hele dag in het 3 sterren hotel van de vliegmaatschappij blijven. Lekker relaxen! ( Na hostals van soms -1 ster was dat niet slecht!)
Dus vannacht ben ik met de nachtbus naar Arequipa gereisd, samen met Lena. Martin en Marta zijn verder gereisd naar Cusco. Onderweg voor het eerst pech gehad en daar sta je dan. Gelukkig viel het mee en na een half uur konden we weer verder.
Ik zit nu in de stad en het is een hele mooie stad. Koloniale gebouwen. Minpuntje: M´n camera is ermee opgehouden en vandaag is het zondag, dus ik hoop dat ik morgen iets kan vinden. De eigenaar van de hostal wist wel een markt. Een zwarte markt... heel goedkoop. Ja, ja. We zullen zien!!!

Saludos desde Arequipa!!! Liefs, Tabitha!

Hola de nuevo!!!

Estoy en Arequipa! En el sur de Peru. Es una ciudad bien bonito con muchos edificios viejas. Se llama tambien la ciudad blanca.
Pero os cuento de mi excursion en barco: Por fin he tenido suerte! He visto lobos marinos, pinguinos y muchos pajaros. En la excursion he conocido una pareja de Polonia y los he contado que tambien iba hacer la excursion al parque nacional y despues seguir en bus l sur. A final han decido venir conmigo. En el parque me han puesto en un grupo con una pareja peruana, muy simpaticos y a final del tour me han inviatado al almuerzo. Ahora llevo una lista de comidas tipicas de Peru y tengo que probar todo!!! Viven aqui en Arequipa y a ver si podemos quedar otra vez!
Despues los excursiones hemos cogido el bus ( tambien con Lena, una chica de Alemania que he conocido en el internet) a Huacachina y eso es, bueno sin palabras. Es una oases dentro el desierto. Una pequeña laguna con palmeras y nustro hostal estaba al lado de la laguna. La primera noche hemos subido a una de las dunas y hemos visto un monton de estrellas: Eso quiere decir: Calor!!!! Y de verdd, el dia siguiente hizo mucha calor. Por fin! Ya lo necesitaba! Por la mañana hemos alquildo un sandboard. Es como un snowboard, pero en la arena. Y no te lo crees: Ha ido super! Tenia otro talento!!! Hemos hecho unos fotos mas guais!!! POr la tarde hemos hecho una excursion en dune buggy y otra vez sandboard. Bueno. estos board eran mas nuevos y mejores, y yo pensaba que lo podria hacer super bien. mnada de nada! En vez de bajar en los pies, he bajado tombada! Que desillusion!!! Pero era divertido. El coche (buggy) era una pasada. Arriba, Abajo con una velocidad!!!
El dia despues hemos dejado Huacachina para ir a las lineas de Nasca. Son muy famosas. Lineas en el desierto y despues no se cuantos años de estudio aun no saben como y quienes les ha dejado. En un vion de 6 personas hemos volado encima y era bonito. al menos por mi! Los otros han salido un poco... bueno ya sabes!
Por la noche nos hemos despedido de Marta y Martin y con Lena he cogido el bus de noche a Arequipa. El unico malo es: mi camera ha dejado de funcionar! Que mal! Y hoy es domingo, asi que no puedo arreglar mucho. El dueño del hostl sane un mercad muy bonito... el mercado negro! Bueno ya veremos!!!

Un beso! Tabby

  • 14 Juni 2009 - 20:58

    Gerrie:

    Hoi Tabiet,

    Wat een interessant gegeven, die Nascalijnen! IK zou het zó met eigen ogen willen bekijken. En hoe krijg je het toch voor elkaar steeds in contact te komen met lokale mensen? Dat maakt het wel extra leuk!Nou meid, pas op jezelf en geniet ervan, want vóór je het weet ben je weer thuis. Zal wel even afkicken worden!
    xxxxGerrie.

  • 14 Juni 2009 - 21:06

    Pa En Ma:

    hoi ,Tabiet leuk weer even een berichtje van jou te ontvangen.Wat heb je de afgelopen dagen weer veel beleefd en weer nieuwe mensen ontmoet.Ook gaaf dat je in plaats van sneeuwboarden eens geboard hebt in het zand,een aparte ervaring lijkt mij.Een minder leuke ontwikkeling is dat je fototoestel er mee op houdt,hopenlijk vindt je gauw wat anders om je ervaringen vast te leggen.Wat aardig dat je weer gevraagd bent door de plaatselijke bevolking om te komen eten ,was het apart en lekker?in ieder geval wel gastvrij.Ga je de Polen achterna of ga je een andere kant op.Nou meid geniet er nog eventjes van veel liefs van ons.

  • 15 Juni 2009 - 05:25

    Laura.:

    Hey Tabitha,

    Ik ben nu al op mijn werk en er zijn nog geen kinderen dus ik dacht ga even kijken als je al iets heb gestuurd!En ja!
    Weer een super leuk verhaal van wat je allemaal heb gedaan (je kan goed schrijven!:-) )

    Maar wat balen joh dat je foto camera er mee is opgehouden!

    En wat heb je al veel mensen ontmoet zeg jeetje minaa!

    Nou have fun!
    Enjoy!

    Liefs,

  • 15 Juni 2009 - 06:56

    Joyce:

    He Tabitha,
    Ik kan beter je berichtjes niet lezen, want wat klinkt dat goed!
    Wordt jaloers van al je mooie verhalen...
    Geniet van al het moois!
    Joyce

  • 15 Juni 2009 - 07:05

    Agnes:

    Hallo duizend-en-één-ervaringen-meisje!!!

    Het lijkt erop dat jij nooit meer op vakantie hoeft, jij stopt alles in deze ene mooie reis!!!Geweldig, joh, je maakt goed gebruik van deze gelegenheid. Moet ook, want zo'n kans krijg je misschien nooit weer. Het ene leuke volgt het andere op. Geweldig. Maar zo af en toe eens even relaxen is dan ook wel eens even lekker. Je bent in ieder geval in de wieg gelegd om te reizen! Geweldig hoe je dit alles doet en blijft doen. En ook complimenten voor de manier hoe je ons elke keer op de hoogte houdt met je mooie verhalen. Nou, nu hou ik op, want anders ga je nog naast je schoenen lopen....hahahaha....meid, fijne tijd weer en tot de volgende keer.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 15 Juni 2009 - 07:28

    Carolien:

    Hoi tabitha,

    Het blijft leuk om je verhalen te lezen. De kinderen zijn de dagen al aan het tellen hoe lang je reis nog duurt. Nog genoeg dagen om mooie avonturen te beleven. Deze week is hier de avondvierdaagse, dus snel eten, snel op de fiets springen om langs de route te gaan staan, eerst de 5km dan de 10 km, dan weer kids ophalen, maar het is vooral erg gezellig.
    Veel liefs van ons allemaal.

  • 15 Juni 2009 - 08:23

    Jeanine:

    Leuk dat sandboarden!!!!

  • 15 Juni 2009 - 18:28

    Marijke:

    Hai Bieta,

    Hier een berichtje vanuit Oosterholt! Gave dingen beleef jij zeg! En wat kun je nog veel beleven in de dagen die komen, heerlijk, geniet ervan. Laura is ook een ervaring rijker: haar 1e avond van de avondvierdaagse. Superleuk om al die enthousiaste kinderen te zien, echt geweldig! Rob mag deze week "proefdraaien" op de basisschool, ook erg spannend.... Je ziet het: ook hier beleven we van alles!!! Geniet van je prachtige reis, hopelijk vind je een ander fototoestel, we willen alles graag zien als je weer thuis bent!
    Lieve groeten van ons allemaal!!!

  • 16 Juni 2009 - 12:05

    Oma :

    Hoi Tabitha wat een mooi verslag heb je weer geschreven het is steeds weer genieten voor een ieder die het leest .zo kunnen we met je mee reizen nog veel plezier groetjes en een knuffel van je oma xxx doei

  • 16 Juni 2009 - 18:48

    Dylan:

    Wow, sandboarden! Ik kan niet wachten op de foto's!

  • 17 Juni 2009 - 15:39

    Anita:

    Hoi tabitha.
    Wat leuk weer wat van je te lezen. Meid wat heb je veel gedaan ! Fijn dat je dit met ons deelt in je verhalen. We kunnen zo een kleine veronderstelling maken van wat jij beleeft maar voor jou is het natuurlijk heel intens.
    Hopenlijk is het gelukt met een nieuwe camera, want je wil je gebeurtenissen wel vastleggen natuurlijk.
    Nu geniet van de komende dagen.
    Groetjes Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2016

Op weg! De camino!

04 Juli 2009

Weer thuis! / En casa!

02 Juli 2009

Machu Picchu!!!

30 Juni 2009

Verjaardag!!! Cumpleaños!!!

27 Juni 2009

Fiesta!!!
Tabitha

Actief sinds 25 April 2009
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 16950

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Tour de Colombia

02 Mei 2009 - 02 Juli 2009

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Landen bezocht: