Laatste dgen Ecuador / Los ultimos dias en Ecuador - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu Laatste dgen Ecuador / Los ultimos dias en Ecuador - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu

Laatste dgen Ecuador / Los ultimos dias en Ecuador

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tabitha

04 Juni 2009 | Ecuador, Vilcabamba

Hola!

Nog een laatste berichtje uit Ecuador!
Ik ben nu in Vilcabamba. In in het zuiden van Ecuador. Veel mensen onderweg hadden gezegd dat ik hier heen moest. Het zou supermooi zijn. Het dorpje stelt niet veel voor, maar de omgeving is geweldig. Helemaal omringd door bergen. En de hostel. Super! Het ligt op een heuvel, 2 km van het dorp`je en het was meteen erg gezellig bij aankomst. Veel nederlanders trouwens. Zoveel heb ik op m´n hele reis nog niet ontmoet.
Gisteren ben ik met 2 nederlandse meisjes even in het dorpje geweest, daarna gegeten in de hostel en getafeltennist in de bar. Je hebt hier gelijk contact met de andere backpackers.
Vanmorgen kregen we ontbijt en daarna wilde ik een wandeling in de omgeving doen. Larissa wilde niet mee, dus even rondgevraagd en uiteindelijk zijn we met z´n zevenen een tour gaan doen. We waren met een stel uit Zuid Afrika, een jongen uit Australie en nog 3 engelsen. Lekker internationaal dus.
De tocht was erg mooi, we zijn tot 2030m geklommen, maar wel zwaar. En natuurlijk was er weer geen goed pad. Na ong. 4 uur gelopen te hebben, kwamen we terug in de bewoonde wereld en wat doe je dan; ETEN!
Maar vandaag die ik echt niks meer.
Morgen ga ik paardrijden. Nou ja, probereb te paardrijden. Je hoeft hier nergens ervaring voor te hebben, dus ik ben benieuwd. Daarna wil ik een massage boeken ( 75 min, 18 dollar!!!), en daarna met de bus de grens over.
Ik wilde eigenlijk zaterdag pas gaan. Maar bijna de hele groep van vandaag gaat morgen. Dus heb ik besloten met hen mee te gaan. Het is namelijk een nachtbus die om 23.00 uur vertrekt en dan kom je midden in de nacht bij de grens en om 8.00 uur op het eindpunt aan. Dus het is wel fijn dat ik dan samen kan reizen.
Nou, ik ga nog even verder met niks doen, het volgende verhaaltje komt vanuit Peru!!!
Hasta la proxima!!!

Hola!

Mis ultimos dias en Ecuador!!! Ahora estou en el sur de Ecuador. En un pueblo que mucha gente me habia recomendado y se llama Vilcabamba. Es muy tranquilo por aqui. El pueblo es nada, pero hay montañas por todo. Muy bonito! El hostal tambien esta superbien. La gente mut simpatico y enseguida tenia contacto con la otra gente. Esta situado en una montaña, 20 km del pueblo y tiene una vista preciosa!
Ayer hemos cenado con un monton de gente del hostal y jugando un poco a pingpong en el bar.
Esta mañana queria hacer un tour, pero no sola. He preguntado y a final han venido 2 chicos de Sud-Africa, 3 de Inglaterra y 1 de Australia. Que bonito! Pero... que duro! Otra vez, no habia un buen camino y estabas de verdad caminando en un camino de 30 cm encima de los montañas. Despues 4 horas hemos llegada al pueblo y solo queriamos una cosa: A COMER!!!
He decido irme con ellas mañana a Peru. Pero mañana primero me toca hacer un tour en caballo y un masaje!!!
El proximo mensaje es desde Peru y os contare mas!!!
Ah, lo de los fotos, no funciona bien. Cuando vuelvo, os invito a todos!!!
Un beso y hasta la proxima!!!

  • 04 Juni 2009 - 22:47

    Dylan:

    Wow, gaaf hoor, dat je al die landen zo meepakt! Ik heb me ooit nog eens in Peru verdiept vanwege Che Guevara, wat was het ook al weer:
    La Selva, La Costa en La Sierra (hoop dat het geen foute woorden zijn want dan ga ik af).

    Veel plezier daar en groeten uit het noorden!

  • 05 Juni 2009 - 07:57

    Agnes:

    Daar is je trouwe buurvrouw weer. Tjonge jonge jonge, wat zul jij een beenspieren hebben gekregen, wat wandel en klim jij daar veel af, zeg!!!Per benenwagen zie je natuurlijk ook het meest. Enne hoe zit het ondertussen met je kleurtje? Ben je nog wel van de mensen daar te onderscheiden???Je bent zeker al wel "viesbruin"? Ik denk dat ik maar bij je uit de buurt blijf als je terugkomt....hahaha...Als jij terug komt, gaan wij de volgende dag op vakantie. Hebben dan eerst een hele drukke week en gaan vrijdags 11.45 uit school meteen weg naar Duitsland. Hoop je dan nog wel even een hele dikke welkomhomeknuffel te geven, hoor. En misschien ben ik dan na twee weken een beetje bijgekleurd om me bij je in de buurt te kunnen begeven...hahaha.Nou, meid, we wensen je een goede reis naar Peru.Hoop dat je daar ook een hele fijne tijd hebt. Fijn dat we je de volle 2 maanden kunnen volgen.Heel veel online-knuffels van ons allemaal.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 05 Juni 2009 - 08:28

    Jeanine:

    He tab

    Lees je verhaaltjes wel hoor! Aleen even een radiostilte omdat ik erg vervelend bericht heb gehad. Vader van Peter is overleden na een kort ziekbed, weet niet of je me sms hebt ontvangen daarom zet ik dit maar even op je site. Niet het meest handige medium, maar het zij zo.
    Maar je verhalen vrolijken me wel op!

    Hele dikke knuffel Jeanine

  • 05 Juni 2009 - 15:42

    Pa En Ma:

    hoi tabiet,dus Ecuador ligt ook achter de rug ,was het goed zo of had je nog meer dingen willen doen,maar ja de tijd die je hebt is kort en een nieuwe uitdaging ;Peru ligt voor je;.Gezien je inspannende avonturen vliegt de tijd volgens ons voorbij.Hartstikke leuk dat de plaatselijke bevolking in Ecuador zo gastvrij voor je was. Heb je echt veel vrienden overgehouden aan je trip? we kijken uit naar je volgende verslag geniet van je komende trip in Peru groetjes en veel liefs van ons.

  • 05 Juni 2009 - 18:30

    Corrie:

    Wil je je e-mail even lezen!!

  • 06 Juni 2009 - 10:00

    Teus:

    Wil je je e-mail even lezen en beantwoorden

  • 07 Juni 2009 - 09:24

    Sietske:

    Hee Tab, zoals elke keer weer erg leuk om te lezen wat je allemaal weer meegmaakt en gedaan hebt! Leuk dat de bevoling zo gastvrij is. Lijkt me geweldig om te zien hoe het er daar aan toe gaat. Als het goed is, ben je nu in Peru, ben benieuwd hoe het daar is!
    Veel plezier!!!!!!!!!

    xx

  • 07 Juni 2009 - 11:26

    Gerrie:

    Hoi Tabiet,

    Wat leuk om al jouw belevenissen op de voet te kunnen volgen! Volgens mij heb je een super-trip en geniet je met volle teugen.Wat bijzonder dat je zoveel contact had met de lokale bevolking! Hey, veel plezier in Peru!

    xxxx

  • 07 Juni 2009 - 13:39

    Oma:

    Hoi Tabitha je bent al weer een land verder,wat een reis zeg met al die nieuwe indrukken,haast te veel om in je op te nemen maar je bent nog jong dus lukt dat wel ,en wij genieten mee geniet er nog maar van de tijd gaat snel het is zo weer voorbij de groetjes van ons drietjes uit IJSselmuiden xxx doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Vilcabamba

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2016

Op weg! De camino!

04 Juli 2009

Weer thuis! / En casa!

02 Juli 2009

Machu Picchu!!!

30 Juni 2009

Verjaardag!!! Cumpleaños!!!

27 Juni 2009

Fiesta!!!
Tabitha

Actief sinds 25 April 2009
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 16951

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Tour de Colombia

02 Mei 2009 - 02 Juli 2009

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Landen bezocht: