In Peru! - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu In Peru! - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu

In Peru!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tabitha

08 Juni 2009 | Peru, Huanchaco

Ben ik weer!!!
Inmiddels in Peru, maar dat komt zo! Ik zal jullie nog even vertellen over m´n avontuurlijke paardentocht. In Ecuador kun je dus alles doen, heel goedkoop en zonder ervaring. Dus ik netjes vragen om het rustigste paard van allemaal, want de enige ervaring die ik heb is op een kinderboerderij of braderie ofzo. Nou... en dan komt de Ecuadoriaanse humor. Ik kreeg de grootste en snelste van allemaal! En het was hoog! Het enige wat ik te horen kreeg was: Zo houd je de teugels vast en zo houd je je vast. En toen gingen we. Het eerste stuk over de weg ging goed en toen gingen we de bergpaadjes op. En toen... ging het paard eten. Hij stopte en geen mogelijkheid om hem in beweging te krijgen. En de rest ging gewoon door!!! Ik roepen, help, kom terug en nee hoor. Ondertussen gleed het paard naar beneden en vond ik het goed. Ben afgestapt en gewacht op hulp. Eindelijk na 5 lange minuten kwam de gids. Ik weer op het paard en toen ging het beter. Behalve dat het paard zich verveelde. Ik ging te langzaam, dus elke keer wilde die sneller. Daarna kreeg ik het door en heb zowaar in draf op het paard gezeten, door een rivier gegaan en de gids zei dat ik talent had! Ha!!! Wie had dat gedacht!!! Maar na 2 uur vond ik meer dan genoeg! Gelukkig had ik m´n massage daarna geboekt! Super!!! 75 minuten helemaal niks!!!
Om 23.00 uur hebben we met z´n 13en de bus over de grens in Loja genomen. Niet heel confortabel en om 03.45 uur kwamen we bij de grens. Dit was de eerste keer dat ik per bus overstak, dus was wel even spannend hoe dat zou gaan. Gelukkig heel goed. Eerst moesten we de bus uit on ¨uit te checken¨uit Ecuador. Je kreeg daar een stempel in je paspoort. Daarna moesten we lopend een brug over ( eigenlijk een stukje niemandsland ) om daarna ¨in te checken¨ in Peru. daarna konden we verder en na nog een keer 3 uur in de bus kwamen we aan in Piura.
Eerste indruk van Peru: Chaos, 3e wereldland, Afrika! Overal zand, woestijn en duinen. Had ik niet verwacht. Om de volgende bus te nemen moesten we 5 uur wachten en uiteindelijk hebben we met z´n 9en onderhandelt en voor een redelijke prijs een minibusje gehuurd die ons naar Huanchaco aan het strand zou brengen.
Daar ben ik nu, maar het is hier koud!!! Dus , we zitten aan het strand en dat is het dan ook. Wel zijn er een paar bekende ruines om te bezoeken en dat hebben we gisteren gedaan. Dat was wel interessant.
vanvond neem ik weer een nachtbus naar Lima ( ong. 8 uur ) en vandaaruit wil ik het hele zuiden doen. Waarschijnlijk blijf ik maar 1 nachtje in Lima, want iedereen die ik tegen kom zegt dat het niet de moeite waard is langer te blijven. maar goed, dat horen jullie de volgende keer weer!!!

Hola! Aqui estoy otra vez!!! En Peru, pero os cuento luego.
Primero mis aventuras en caballo en Ecuador! Bueno, en Ecuador todo es barato y no hace falta tener experiencia. Asi, he preguntado por el caballo mas tranquilo y no se que tipo de humor tienen alli, pero me han dado el caballo mas grando y rapido que habia. En principio iba bien, pero despues 10 minutos el caballo paro para comer. Y no habia ninguna manera de seguir. Los otros si lo han hecho y me han dejado por alli tirado. Yo a gritar! Aydua!!! Vuelve!!! Alguien!!! Pero no. El caballo patinaba y yo pensaba: Ok, bastante. Y he bajado. Despues unos 5 minutos MUY LARGOS el guia ha vuelto y he subido. Despues iba mejor, pero mi caballo estaba aburrido por ir tan lento y se queria ir cada vez mas rapido. Hasta a correr. Tambien hemos pasado por un rio. Bueno, hemos cruzado el rio y el guia he dicho que tenia talento! Ha!!!! Toma ya! Quien hubiera pensado esto!! Yo no!!! Pero 2 horas era bastante y solo podria pensar en mi massahje: 75 minutos!!! Esto era lo mejor!!!
A las 23.00 hemos cogido el bus con 13 chicos del hostal para cruzar la frontera. A las 03.45 hemos llegado y tenia que bajar del bus para pedir un sello de salida de Ecuador. Despues tenia que cruzar un puente a pie y despues pedir un sello para entrar en Peru. Despues de 3 horas hemos llegado en Piura y la primera impresion de Peru: Chaos, 3. Mundo y Afrika! Arena, Dunas y desierto por todo. No me lo he imaginado asi!
Para econtrar los buses, un desastre. Ecuador esta mucho mejor organizado! A final con 9 chicos hemos alquilado un minibus que nos ha llevado a Huanchaco en la playa. Alli estoy ahora, pero que frio!!! Es invierno aqui. Asi que estoy en la playa, pero nada mas. Habia unos ruinas cerca y ayer les hemos visitado. Era interessante.
Esta noche voy a tomar el bus a Lima y desde alli quiero ir al sur. No creo que me quedo mucho tiempo en Lima, que todo la gente que han estado dicen que es mejor seguir enseguido. Pero eso ya os contare la proxima vez!!!

Un beso!

  • 08 Juni 2009 - 17:07

    Ralph En Laura.:

    Hey Tabitha,

    Wat leuk joh zo`n paarden tocht!Jij hebt echt al zoveel mee gemaakt joh!Wij zijn erg benieuwd naar je foto`s!
    Maar het is dus koud in Peru?Echt truien weer of?

    Nog drie weken en dan ben je alweer bijna thuis joh!
    Wat gaat de tijd toch snel he :-)?

    Liefs Ralph & Laura.

  • 08 Juni 2009 - 17:52

    Nicolet:

    Sjonge, wat maak je een avonturen mee. Ik ben erg benieuwd naar je foto's. Is het in peru nog kouder dan in Equador en moet je ook truien aandoen? Het is nu in Nederland 18 graden. Wat heb je een leuke paardentocht gemaakt. Ha,Ha.
    Ik heb je verhaal net voor gelezen aan mijn ouders. We zijn benieuwd wat voor avonturen je mee zult maken in Peru. We blijven je volgen. Groetjes en veel liefs van ons allemaal

  • 08 Juni 2009 - 19:00

    Marijke:

    Hai Bieta,

    Ik hoor het al wel, ik ga ook paardrijden, lijkt me echt geweldig!!!????....
    Wat een gave avonturen beleef jij zeg! Ben erg benieuwd naar de foto's! Geniet nog van alle leuke, spannende dingen die je nog te wachten staan. Wij kijken weer uit naar een nieuw bericht!! Lieve groetjes van ons 5en!

  • 09 Juni 2009 - 10:13

    Oma :

    Hoi Tabby dat was even spannend of het paard verder zou gaan of niet ,maar het was toch weer een beleving apart .We zijn al weer beniewd naar je volgende verhaal ,geniet er maar van het is zo weer voorbij veel liefs van ons drietjes xxx doei

  • 09 Juni 2009 - 13:55

    Dylan:

    Hey tabitha! Norway calling.

    Om even in te spelen op het 3e wereldland: Hebben ze in Peru niet veel indianen (meer dan 50 procent d8 ik). Hoe wonen dat soort mensen dan? Of zijn er niet zoveel tipi's aan het strand ;)

    Anyways, have fun daaro!

  • 10 Juni 2009 - 07:10

    Agnes:

    Hee Buufje,

    Eindelijk eens tijd om je verhaal weer te lezen. Hier een beetje druk. Jacco ziek en we zitten middenin de laatste zwemweken voor Noralie haar afzwemmen voor diploma A. En dinsdagochtend natuurlijk vaste prik een bakkie bij je moeder doen...gister kinderen op schoolreis geweest. Kortom: druk druk druk....Maar jij bent niet minder druk, hebben we al wel in de gaten!!! Hoop dat je in Peru ook nog een mooie tijd zult hebben. Hopelijk is het in het zuiden wat mooier dan waar je nu zit. Het klinkt ook allemaal primitiever. Waardeer je het straks temeer als je weer thuis je luxe leventje weer instapt met magnetron en eigen computer vooral. Kun je tijdens je reis je mobiel ook gebruiken?...of stel ik nu een heeeeel domme vraag?....Zal je niet bellen, hoor....Nou, ik hoop dat je straks je truien weer onderin de tas kunt doen en lekker van een zomers temperatuurtje kunt genieten. Dag lieve meid, veel plezier weer enne...doe voorzichtig...
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huanchaco

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2016

Op weg! De camino!

04 Juli 2009

Weer thuis! / En casa!

02 Juli 2009

Machu Picchu!!!

30 Juni 2009

Verjaardag!!! Cumpleaños!!!

27 Juni 2009

Fiesta!!!
Tabitha

Actief sinds 25 April 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 16954

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Tour de Colombia

02 Mei 2009 - 02 Juli 2009

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Landen bezocht: