Waar ben ik beland? Donde he llegado??? - Reisverslag uit Paracas, Peru van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu Waar ben ik beland? Donde he llegado??? - Reisverslag uit Paracas, Peru van Tabitha Dijk - WaarBenJij.nu

Waar ben ik beland? Donde he llegado???

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tabitha

10 Juni 2009 | Peru, Paracas

Hallo! Even een update!
Na iets meer betaald te hebben voor een nachtbus ( maar toen had ik wel een stoel die ik in de 150 graden stand kon zetten en dat was echt de moeite waard! ) ben ik gisteren een dag in Lima geweest. Eerst even de stad ingeweest samen met Larissa, en dat was eigenlijk best mooi. De plaza de armas was erg mooi met de catedraal en het paleis. Om 12.00 uur begon de wisseling van de wacht en dat was grappig om te zien. Er werd een hele show van gemaakt. Er was een soort van drumband die een voorstelling gaf. De mensen op straat begonnen spontaan te dansen. Daarna kwamen er van alle kanten mannen in uniform met trompetten, vlaggen en wapens. En daarna was de wisseling van de wacht. Al met al ongeveer een uur en ongeveer 100 man in uniform. Dat was leuk even gezien te hebben. Daarna zijn we terug gegaan naar de hostel in Miraflores, een buitenwijk van Lima, want om 15.30 zouden we gaan parapenten. Helaas was er te wenig wind, dus konden we niet met een parachute de rotsen af. Dat was jammer. Misschien probeer ik het nog voor ik terug ga.
Vanmorgen heb ik afscheid genomen van Larissa, ik wilde verder naar Pisco. Nou... en daar ben ik geweest en... gelijk weer weggegaan. In 2007 was het het epicentrum van een aardbeving en als je de hotelinternetsites mag geloven is alles weer zo goed als normaal. Echt niet! Ze zijn bezig met de werderopbouw, maar het is een chaos, overal kapotte huizen en de mensen wonen in een soort van sloppenwijk. Tenminste zo stel ik me die wijken voor. Een paar matten tegen elkaar met golfplaten erop. Deze mensen zijn alles kwijtgeraakt. Heel erg. Het was indrukwekkend om te zien, maar ik had geen zin hier langer te blijven. De taxichauffeur heeft me naar Paracas gebracht. Vetrekpunt van de boottour die ik graag wil doen. Morgen ga naar de Ballestaseilanden en bezoek ik het nationale park. En als het lukt, ga ik gelijk daarna weer door. Niet dat het gevaarlijk is hier, maar behalve de excursies is hier helemaal niks. Ik hoop dat ik morgen meer dieren zal zien dan in Ecuador. Ze beloven dolfijnen, zeeleeuwen, pinguins en vogels... dus ik ben benieuwd!!!
Liefs voor allemaal!

Hola!
Despues de haber pagado un poquito mas para el bus ( pero asi tenia una silla, bueno semi cama, y valia la pena!) he estado ayer en Lima. Capital de Peru. Por la mañana he visitado con Larissa el centro y he visto la plaza del armas con el catedral y el palacio del gobierno. Alli era un cambio de guardia a las 12.00 y hemos parado para verlo. Era un show total con orquestra, 100 hombres en uniforme con trompetas, banderas y armas. Por la banda de muscica la gente en la calle empezaron a bailar. Muy divertido!
Despues hemos vuelto a hostal para hacer parapente, pero los condiciones del tiempo no eran buenos, asi que no lo he podido hacer. A lo mejor lo intentare en la vuelta.
Esta mañana he salido para Pisco. He estado... y salido enseguida. En 2007 era el epicentro de un terremoto que ha destruido casi todo. Las paginas de los hoteles dicen que casi todo es como normal. Que va! La gente vive en casas, que no se pueden llamar casas. Habian perdido todo! Luego habia piedras por todo, calles sin arreglar... El taxista me ha llevado a Paracas y alli estoy ahora. Desde aqui puedo hacer el tour a las Islas Ballestas y eso voy a hacer mañana junto con el parque nacional. Y si puedo... despues salgo de aqui. No porque es peligroso, porque no lo es, pero no hay nada!
Mañana en el tour me prometan ver delfines, lobos marinos, pinguinos y pajaros. A ver si tengo mas suerte que en Ecuador!!!

Un beso para todos!!!

  • 11 Juni 2009 - 06:59

    Agnes:

    Hé wereldreizigster,
    Wat leuk dat ze zulk werk maken van de wisseling van de wacht. Wij denken gewoon: ga jij nu maar, ik neem het over, doei". Dit is wel even wat anders. Kan me indenken dat het indrukwekkend was, daar in Pisco. Dan worden de beelden die je normaal alleen op tv ziet, werkelijkheid. Wat een triest gezicht zal het geweest zijn.Zoveel ellende en armoede voor die mensen.Hopelijk is het in het park weer mooi met al die dieren. En hopelijk dat het parapenten(naam kende ik echt niet)door kan gaan. Knap als je dat gaat durven, hoor!!!!Doe het je in ieder geval niet na. Het is maar goed dat ik niet met je mee ben, want ik zou echt niet alles durven wat jij nu doet!!!Ik neem mijn petje voor je af, hoe je alles doet en regelt en onderneemt. Ben trots op je!!!!!!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 11 Juni 2009 - 07:02

    Harry En Geke:

    Eindelijk een berihtje van ons, nog vlak voor dat je naar huis komt.Ik heb nog niet alles gelezen dat ga ik straks doen. Heb van je oeder gehoord dat het goed met je gaat.Veel liefs van ons en doe voorzichtig aan. groetjes Geke

  • 11 Juni 2009 - 10:18

    Fennie:

    Hoi Tab,
    Men wat maak jij veel mee! Maar wat gaat de tijd vlug. Ik wens je nog een fijne tijd en de groetjes van Fennie.

  • 11 Juni 2009 - 19:11

    Pa En Ma:

    hoi meissie,Net terug van de avondvierdaagse in Kampen en toen gauw je berichtje gelezen.Leuk zeg dat je een ceremonie van de wachtwisseling hebt meegemaakt.Merk je nu ook veel van de cultuurverschillen tussen de verschillende landen?Waren er ook veel bedelaars in de sloppenwijken of viel dat nog mee? Hopenlijk heb je ondertussen kunnen genieten van de bootreis. kom je in Peru nog veel backpackers tegen?Nou meissie geniet ze en maak er nog wat van.veel liefs van ons.

  • 12 Juni 2009 - 09:18

    Marga:

    Querida Tabby,
    lo siento he estado muchos dias sin leer tus aventuras, estaba un poco liada ( tu ya sabes de lo que hablo ). Tu viaje sigue siendo una aventura constante, nuevos amigos, nuevos lugares y nuevas experiencias. Me encanta que estes tan feliz !!!! Tambien te echo mucho de menos, cuando vuelvas a Holanda tendras que poner todas las fotos de tu fantastico viaje.
    Muchos muchos besos !!!!

  • 12 Juni 2009 - 17:03

    Celien:

    de tijd gaat vlug.
    je hebt er al zo veel verhalen op.
    dat betekend dus dat je het daar leuk hebt.
    maar dat zal wel.
    groetjes xxcelienxx

  • 12 Juni 2009 - 20:40

    Oma:

    Hoi Tabitha net gelezen dat alles goed gaat ,jammer dat die ene trip tegen viel ,maar je hebt al zo veel mooie dingen gezien .We zijn heel benieuwd straks naar de foto,s,nog veel plezier en de groetjes van ons drietjes xxx doei .

  • 13 Juni 2009 - 07:57

    Ryan:

    Hé Tabitha hier eindelijk mijn berichtje! Dat is wel leuk wat je daar meemaakt, het is erg van die aarbeving maar dan heb je ook weer gezien hoe dat eruit ziet toch? Je ziet het wel op tv maar dit is toch wat anders!

    Maar leuk wat je daar allemaal meemaakt, en ik zal het proberen bij de houden ! (A)

    Ryan

  • 14 Juni 2009 - 13:35

    Jeanine:

    He tab,
    je vlaggenlijstje begint al te groeien!! leuk om je verhalen te lezen x jeanine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Paracas

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2016

Op weg! De camino!

04 Juli 2009

Weer thuis! / En casa!

02 Juli 2009

Machu Picchu!!!

30 Juni 2009

Verjaardag!!! Cumpleaños!!!

27 Juni 2009

Fiesta!!!
Tabitha

Actief sinds 25 April 2009
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 16946

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Tour de Colombia

02 Mei 2009 - 02 Juli 2009

Van Costa Rica via Ecuador naar Peru

Landen bezocht: